مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به صادرات چرم سالامبور از این استان به افغانستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 45 هزار جلد سالامبور به پاکستان نیز صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حسینی اظهار داشت: سالامبور پوست خام دامی است که پس از اعمال چهار مرحله فیزیکی و شیمیایی تبدیل به چرم می‌شود.

وی با بیان این مطلب که استان سیستان و بلوچستان قابلیت تولید چرم و گسترش صنعت چرم سازی را دارا است ، افزود: پوست خام دامی باید برای تبدیل به چرم و بهره‌برداری اقتصادی چهار مرحله را پشت سربگذارد و به دلیل مقرون به صرفه بودن برای تولید کنندگان قبل از تولید به چرم ـ به شکل سالامبور صادر می‌شود.

حسینی گفت: در آینده‌ای نزدیک 40 هزار جلد سالامبور دیگر صادر خواهد شدو بیشترین تولیدات صادراتی سالامبور از شهرستان زهک بوده که از طریق مرز میرجاوه صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو کارگاه تهیه سالامبور هر کدام با ظرفیت 700 جلدی در شهرستان سراوان و یک کارگاه با ظرفیت 300 جلدی در شهرستان زهک وجود دارد، خاطر نشان کرد: به دلیل هزینه سنگین تبدیل سالامبور به چرم تولید کنندگان این صنعت، رغبت چندانی برای تکمیل چرخه تولید سالامبور به چرم را ندارند.

حسینی افزود: سرمایه‌گذاری بومی تاثیر بسزایی در بهره‌برداری از صنعت چرم سازی و تکمیل چرخه تبدیل سالامبور به چرم را در استان سیستان و بلوچستان داردو با توجه به ارزش افزوده این محصول، می‌توان از آن برای اشتغالزایی پایدار در استان بهره بُرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.