سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیروس همتی:

جشنواره تئاتر مقاومت سهم بسزایی در پاسداشت فرهنگ مقاومت دارد

نویسنده و کارگردان نمایش «مرز» معتقد است: من بازمانده دهه هفتاد و هشتاد جشنواره «تئاتر مقاومت» هستم که با کوله‌باری از جایزه به چهاردهمین دوره از این رویداد مهمان شدم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیروس همتی در گفت‌و‌گو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره «تئاتر مقاومت» اظهار داشت: نمایش «مرز» چهارم و پنجم مهر ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری میهمان جشنواره «تئاتر مقاومت» خواهد بود.

وی با ابراز خرسندی از این حضور تصریح کرد: شاید داستان پر کشش نمایش و زمان 55 دقیقه‌ای آن یکی از مهمترین دلایلی باشد که حسین مسافر آستانه؛ دبیر جشنواره از این کار برای حضور در جشنواره دعوت کرد.

همتی گفت: این جشنواره سهم بسزایی در تولید آثار تئاتری برای پاسداشت فرهنگ مقاومت دارد و خوشحالم که در بخش مهمان آن می‌توانیم از نزدیک روزهای جشنواره را حس کنیم.

این هنرمند تئاتر با اشاره به اینکه امسال و سالهای بعد ترجیح می‌دهد وارد حیطه رقابتی جشنواره «تئاتر مقاومت» نشود بیان کرد: تجربه گروه و سن و سالمان به جایی رسیده که ترجیح می‌دهیم رقابت میان گروه‌های جوانتر را در دل جشنواره‌ای همچون «تئاتر مقاومت» لمس کنیم .

نویسنده و کارگردان نمایش «مرز» گفت: من بازمانده دهه هفتاد و هشتاد جشنواره «تئاتر مقاومت» هستم که با کوله‌باری از جایزه به چهاردهمین دوره  از این رویداد میهمان شدم.

وی در پایان گفت: طبق تعهدمان با مرکز هنرهای نمایشی 30 اجرا را پشت سرگذاشتیم و به دعوت این جشنواره با همان گروه، عوامل و صحنه دو اجرا را در جشنواره تئاتر مقاومت خواهیم داشت.

نمایش «مرز» در یک لوکیشن مرزی می‌گذرد و قصه آن درباره یک سرباز و یک ستوان و یک قهوه‌خانه است که در طول قصه سرباز متوجه پنهان‌کاری‌های فرمانده خود می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت (انقلاب ودفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی 11 تا 14 شهریور ماه در شهرستان تبریز برگزار شد و بخش‌های مهمان و مسابقه صحنه‌ای هفته اول مهر ماه سال جاری و مقارن با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در تهران، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت، با همکاری مرکز هنرهای نمایشی و به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می‌شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.