کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر مقاومت:

نمایش "بن بست هنرمند پلاک 8"درباره اشخاصی است که برای ورود به سینما وارد حوزه دفاع مقدس می‌شوند

نمایش "بن بست هنرمند پلاک 8" از 31 شهریور تا 5 مهرماه هر روز ساعت 18در قالب جشنواره تئاتر مقاومت در تالار استاد انتظامی میزبان علاقه مندان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مالک حد پور سراج که با نمایش "بن بست هنرمند پلاک 8" در بخش صحنه ای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت حضور دارد در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره ، با اشاره به شیوه اجرایی این اثر نمایشی گفت: سعی کردم کار را رئالیستی اجرا کنم ولی نمی توانستم در اجرا از طراحی رئالیستی بهره بگیرم بنابراین طراحی که شاهد آن هستیم کاملا فانتزی است.

وی ادامه داد: در واقع صحنه همانند یک مثلث متوازی الاضلاع است که می خواستم خشونت سینما را با این شکل هندسی نشان دهم و در هر  گوشه از این مثلث به یک اندازه خشونت وجود دارد.

حد پور سراج با اشاره به مضمون نمایش "بن بست هنرمند پلاک 8" اظهار کرد: سال ها از جنگ گذشته و  مرتضی که از جنگ فرار کرده تا به آرزوهایش برسد و هنرپیشه موفقی شود هنوز به خواسته خود نرسیده و به سراغ کارگردانی برای همکاری می رود و در این مسیر در می یابد که این کارگردان قصد دارد که فیلمی از زندگی بردار کوچکش را بسازد و او به رشادت هایی که برادرش در دوران جنگ داشته پی می برد. در واقع این نمایش اشاره دارد به اشخاصی که برای ورود به حوزه سینما وارد حوزه دفاع مقدس می شوند.

این کارگردان تئاتر برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت را گامی موثر جهت رشد تئاتر مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: قطعا هر قدمی که بتواند مفاهیم عمیق مقاومت را زنده نگه دارد قابل تقدیر است و به تمام مسئولان برگزاری این جشنواره باید خسته نباشید گفت.

سلمان خطي، پيمان قريب پناه، مالک حدپور سراج، امير پورصفا، پدرام افق، زينب حدپور سراج  و هاجر حدپور سراج ‌بازیگران این اثر نمایشی هستند.

گفتنی است، بخش صحنه اي و ميهمان چهاردهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت(انقلاب و دفاع مقدس) از يكم تا ششم مهرماه به همت بنياد فرهنگي روايت و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و با مشاركت مركز هنرهاي نمايشي در تهران و با دبيري حسين مسافر آستانه برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار