سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار کارشناسان مبني بر افزايش بيکاري در کشورهاي عربي

آمارهاي سازمان عربي کار نشان مي‌دهد شمار بيکاران در کشورهاي عربي به 20 ميليون نفر رسيده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، اين سازمان براي ارائه اولين گزارش درباره بازارهاي بورس عربي کارگاهي با مشارکت دوازده کشور عربي در خرطوم برگزار کرد.

بر اساس اين گزارش، افزايش آمار بيکاران در کشورهاي عربي به 20 درصد آمده است. با توجه به افزايش ورود به بازار کار در اين کشورها، اميدي به کاهش اين ميزان در آينده نزديک وجود ندارد. افزايش افرادي که وارد بازار کار مي‌شوند در حاليست که فرصت‌هاي شغلي کافي براي آنها وجود ندارد.

سازمان عربي کار در کنفرانسي که در خرطوم برگزار شد، راه هاي ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر را با وجود آينده مبهمي که پيش روي کشورهاي عربي قرار دارد، بررسي کرد.

"رأفت رضوان"، کارشناس شبکه اطلاعات عربي گفت: اقتصاد کشورهاي عربي ميانگين رشد کافي براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي متناسب با افزايش نيروي کار در اين کشورها را ندارد.

ميانگين افزايش نيروي کار بسيار بالاست و ايجاب مي‌کند که هر ساله تقريبا 3.5 ميليون فرصت شغلي ايجاد کنيم تا بتوانيم افرادي را که به تازگي وارد بازار کار مي‌شوند جذب کنيم.

با توجه به تعداد بيکاراني که هم اکنون وجود دارد و تعداد آنها بين 16 تا 20 ميليون نفر است براي جذب اين افراد و افراد تازه وارد به بازار کار به سالانه 5 ميليون فرصت شغلي نياز داريم.

هم اکنون 95 درصد از بيکاران در کشورهاي عربي را جوانان تشکيل مي دهند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیکاری ، کشورهای ، عربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.