سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه فصل پاييز؛

تنور داغ بازار اجاره بها سرد شد

با توجه به ثبات در بازار ارز و پايان فصل نقل و انتقال قيمت ها در بازار، اجاره ها کاهش و قيمت هاي خريد و فروش به ثبات رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گزارشات ميداني حاکي از آن است که قيمت مسکن روند نزولي در پي گرفته و آرامش به بازار مسکن بازگشته است.

براساس اين گزارش با توجه به پايان فصل نقل و انتقال قيمتهاي اجاره که امسال رشد بيش از 30 درصدي داشته در آستانه فصل پاييز با کاهش محسوس مواجه شده است.

بسياري از مشاوران املاک از کاهش قيمت اجاره فصل پاييز خبر داده اند و گفته اند: بسياري از مالکان در حال حاضر تمايل به دريافت اجاره دارند و حاضر به رهن کامل نيستند.

بر اساس اين گزارش مرکز آمار در جديد ترين اطلاعيه خود خبر از افزايش 48 درصد قيمت زمين و رشد بيش از3 درصدي داشته است يکي از مشاوران املاک با اشاره به اينکه قيمت هاي اجاره تا حدودي کاهش يافته است، گفت: با ثبات قيمت ارز و سکه قيمت مسکن نيز تا حدودي کاهش يافته است.

اين گزارش مي افزايد: ايرج رهبر رئيس کانون سراسري انبوده سازان اشاره به اينکه قيمت هاي خريد مسکن تا پايان سال روند نزولي در پيش مي گيرد، افزود: حبابهاي بازار مسکن در حال ترکيدن است و قيمت ها به ثبات مي رسد.

براساس اين گزارش افزايش نرخ تسهيلات مسکن که اين روزها خبرهاي زيادي از آن منتشر مي شود از ديدگاه بسياري از کارشناسان و مشاوران املاک موجب افزايش چند برابري قيمت مسکن مي شود. 

براساس اين گزارش يکي از اعضاي کميسيون عمران با بيان اينکه عدم مديريت قدرت خريد مسکن زمينه ساز افزايش قيمت مسکن مي شود، گفت: در صورتي که نرخ تسهيلات افزايش و عرضه کافي مسکن دربازار نباشد نرخ تورم مسکن چند برابر مي شود.

اين در حالي است که عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي خبر از افزايش نرخ تسهيلات داده و آن را زمينه ساز و کاهش مسکن داشته است.

براساس اين گزارش واحدي 60 متري نوساز واقع در آيت الله کاشاني 48 ميليون رهن کامل، واحدي 60 متري واقع در ستارخان 40 ميليون پيش پرداخت و 400 هزار اجاره، واحدي 60 متري واقع در پونک 25 ميليون پيش و 500 هزار تومان براي اجاره گذاشته شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: قیمت ، مسکن ، روند نزولی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.