ايجاد صندوق هاي پولي جديد، شرکت هاي تامين سرمايه از اقوام هاي اساسي براي تقويت بخش مالي کشور است.

عليرضا ميرزايي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان مطلب فوق گفت: در حال حاضر چند بانک تخصصي در کنار بانک هاي تجاري، اقوام به حمايت از بخش توليد، صنعت و صادرات کشور مي کند، اما به دليل اين که بانک ها با مسئله جدي کمبود منابع روبرو هستند از اين رو در اين سالها نتوانسته اند آن طور که بايد اين بخش ها را به شکل کامل تامين مالي کنند.

ميرزايي با اشاره به افزايش نقدينگي در سال هاي اخير که باعث شده بخش زيادي از منابع بانک ها خارج شود،‌افزود: به دليل به هم خوردن توازن اقتصادي کشور و حرکت منابع به سمت بخش هاي زود بازده مانند طلا و سکه و مسکن حرکت کنند به طوريکه اين اقوام باعث رشد بانک ها با محدوديت منابع روبرو شوند.

ميرزايي با تاکيد بر اينکه در اين شرايط بايد به دنبال منابع غير بانکي بود و از روش هاي بهتري براي تجهيز منابع استفاده کرد افزود: در اين راستا مي توان با ايجاد صندوق هاي جديد و توسعه بانک هاي تخصصي، منابع بخش توليد را تامين کرد.

وي به شرکت هاي توسعه صنعتي اشاره کرد و گفت: در اين شرايط اين شرکت ها مي توانند به شکل صنفي يا د سته اي بخشي از صنعت را تحت پوشش قرار دهند و منابع مورد نيازشان را در اختيار اين بخش قرار دهند.

ميرزايي خاطرنشان کرد: تقويت نهادهاي مالي و گسترش بانک هاي توسعه اي در عرصه صنعت و توليد، مي توان نيازهاي فعالان اين بخش ها را بهتر شناسايي و برآورد کرد در چنين شرايطي مي توان اميدوار بود که منابع لازم و کافي در اختيار بخش واقعي اقتصاد قرار گيرد و مشکلات اين بخش ها مرتفع شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مالی ، صندوق ، پولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار