سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست علي جنتي با وزير فرهنگ و ورزش اندونزي عنوان شد؛

آغاز هفته فرهنگي اندونزي در برج ميلاد/ نيازي به امضاي تفاهم‌نامه نيست

هفته فرهنگي اندونزي فردا با حضور مسئولان فرهنگي در برج ميلاد طي يك مراسمي آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران، حاضر در نشست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با محمد نوح وزير فرهنگ و ورزش اندونزي كه دقايقي پيش در دفتر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد علي جنتي گفت: به منظور تبادل نظر مسائل فرهنگي و مشاركت در هفته فرهنگي اندونزي كه فردا در برج ميلاد طي مراسمي برگزار مي‌شود كشور اندونزي هفته فرهنگي خود را آغاز خواهد كرد.
 
بنابراين گزارش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به موافقت‌نامه فرهنگي ايران و اندونزي ادامه داد: از سال 1350 موافقت‌نامه فرهنگي بين دو كشور امضا شد كه در طول ساليان گذشته برنامه مبادلات فرهنگي در چارچوب همين موافقت‌نامه انجام شد كه آخرين برنامه دو سال قبل بوده و هنوز اين توافقنامه صاحب اعتبار است.
 
جنتي تصريح كرد: همكاري‌هاي خوبي در زمينه سياسي، فرهنگي، اقتصادي بين دو كشور جريان دارد كه در طول يك هفته گذشته مقامات عالي‌رتبه اندونزي با گروه‌هاي متفاوتي از كشورمان ديدار داشتند و در زمينه فرهنگي هم دو سال قبل هفته فرهنگي ايران در اندونزي برگزار شد و مذاكرات خوبي بين وزراي دو كشور در راستاي گسترش فرهنگ برگزار شد.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: اميدواريم در طول اقامت وزير فرهنگ و ورزش اندونزي در تهران بيشتر با فرهنگ ما آشنا شوند و مذاكرات فرهنگي بيشتري بين دو كشور صورت گيرد.
 
در ادامه اين گزارش؛ محمد نوح وزير فرهنگ و ورزش اندونزي گفت: تاكيد ما بر تمدن است كه اين تمدن احترام به اعضاي كشورهاست ديدگاه‌هاي مشابهي كه چه به لحاظ فرهنگي و چه به لحاظ ديني در هر دو كشور وجود دارد كه اميدوارم بيش از پيش گسترش يابد.
 
وي تصريح كرد: حالا ما آمده‌ايم كه هردو كشور ديدگاه‌هاي مشابه خود را به گفتگو گذاشته كه هدف از آن گسترش فرهنگ در يك جامعه است كه به دنبال آن آن جامعه بركت بيشتري را با خود به ارمغان خواهد آورد.
 
در ادامه اين گزارش؛ علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هفته فرهنگي ما در اندونزي شامل هنرهاي تجمسي، فيلم و بسياري ديگر از مسائل فرهنگي بود كه به خوبي برگزار شد و در حال حاضر يك گروه صد نفره از كشور اندونزي براي مشاركت و گسترش فرهنگ و عرضه محصولات فرهنگي دور يكديگر جمع شده‌اند.
 
جنتي در پاسخ به نياز امضاي تفاهم‌نامه بين دو كشور گفت: نيازي به امضاي تفاهم‌نامه بين دو كشور نيست و آن موافقت‌نامه فرهنگي كه امضا شده است در چارچوب قوانين بوده و فقط يك صورت مذاكرات به دليل بحث‌هايي كه صورت گرفته بين دو كشور رد و بدل خواهد شد كه به امضا مي‌رسد.
 
در ادامه اين گزارش؛ محمد نوح وزير و ورزش اندونزي در خصوص دين مشترك دو كشور افزود: دين اسلام دين مشترك دو كشور است و ما اميدوار هستيم كه به لحاظ فرهنگي و به اشتراك گذاشتن محصولات خود در اين راستا بتوانيم بيشتر با يكديگر همكاري داشته باشيم.
 
بنابراين گزارش؛ علي جنتي تصريح كرد: در آينده با توجه به سياست‌هاي دولت جديد روابط بين ايران و اندونزي گسترش خواهد يافت كه اين روابط شامل فيلم‌هاي سينمايي و ديگر فعاليت‌هاي آموزشي و هنري بين دو كشور خواهد بود.
 
وي خاطر نشان كرد: اميدواريم هيئت همراه محمد نوح وزير فرهنگ و ورزش اندونزي كه فردا هفته فرهنگي خود را دربرج ميلاد آغاز مي‌كنند و مدتي كه در تهران مي‌مانند بتوانند از مكان‌هاي هنري تهران و ايران بازديد كنند تا بيشتر بتوانيم با محصولات يكديگر آشنا شويم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر حضور دختر شايسته از طرف ايران در کشور اندونزي گفت: من از اين موضوع خبري ندارم، اين اتفاق از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيفتاده است چرا که اگر از سوي ما به کشوري ديگري بود من هم با خبر بودم.
 
در پايان نشست علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با محمدنوح وزير فرهنگ و ورزش اندونزي هيئت همراه ايشان از موزه هنرهاي ملي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بازديد كردند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.