وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با دوری از برخوردهای نادرست و گزینشی در همه زمینه‌ها بوی‍ژه در حوزه فرهنگ، راه اعتدال را به خوبی طی می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» سه‌شنبه شب در آیین شب شعر و ادب فارسی در دیدار جمعی از اهالی شعر و ادب، وظیفه خود را در وزارت ارشاد «اکرام و حفظ منزلت همه اهالی فرهنگ و هنر» عنوان کرد و گفت: امیدوارم این وظیفه را تا پایان دوران خدمتم به نحو احسن انجام دهم. 

جنتی با یادآوری سخنان شاعرانی که در این آیین از وضعیت‌شان در دولت قبل گلایه‌مند بودند، گفت: در دولت اعتدال و تدبیر برخورد با همه اهالی فرهنگ و هنر برابر خواهد بود. 

وی افزود: در حوزه مطبوعات مخالفان و موافقان را برابر دانسته و حق نداریم گزینشی عمل کنیم.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در زمان رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نیز همواره بر این نکته تاکید کردم که آموخته‌ام انتقادپذیر باشم؛ همچنین تا زمانی که در جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم شنونده خوبی برای انتقادهای اهل فرهنگ و هنر بوده و در رفع نارسایی‌ها بکوشم. 

جنتی خطاب به حاضران گفت: به خانه شاعران می‌آیم و در جمع دوستانه شما شرکت خواهم کرد و از آنچه بتوانم برای بخش شعر و ادب فارسی انجام دهم، دریغ نمی‌کنم. 

بیست و هفتم شهریورماه روز بزرگداشت استاد «سیدمحمدحسین شهریار» و روز شعر و ادب فارسی نامیده شده است. 

در آیین گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی، غلامعلی حداد عادل، مصطفی رحماندوست و جمعی از شاعران کشور در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.