وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در برابر شبیخون فرهنگی قرار داریم»، خاطرنشان کرد: آشنایی و مقابله با ابزار جنگ نرم باید توسط نخبگان جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی جنتی، ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین گردهمایی سراسری مربیان طرح تربیتی «چهره به چهره» که در تالار ابن هیثم تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پیامبران(ص)، پیام وحی الهی را چهره به چهره به دیگران منتقل می‌کردند، اظهار کرد: نبی مکرم(ص) با تبلیغ رو در رو، رسالت خویش را آغاز کرده و امیرمؤمنان علی(ع) نیز با این دیدار به دین اسلام گرایش پیدا کردند. وی با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره جایگزین تکنولوژی‌های روز و ارتباطات مجازی نمی‌شود، عنوان کرد: امروز با تبلیغات سوئی مواجه هستیم که از داخل و خارج کشور به ما تحمیل می‌شود لذا دسترسی آزاد به اطلاعات برای همه اقشار به وجود آمده و شبکه‌های ماهواره‌ای اطلاعات مختلف را با تصویر به سراسر دنیا منتقل می‌کنند از همین رو باید با روش چهره به چهره مبانی اسلامی را تبلیغ و با ابزار پیشرفته دشمنان مقابله کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از ابزار روز دنیا برای پیشبرد اهداف آرمانی خود استفاده کنیم، اظهار کرد: در این برهه از زمان همانگونه که می‌توانیم بر دیگران تاثیر بگذاریم، متأثر از تبلیغات سوء رسانه‌‌های مختلف دنیا نیز هستیم لذا به برنامه‌ریزی دقیق برای رشد جامعه نیازمندیم. وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در برابر شبیخون فرهنگی قرار داریم»، 
خاطرنشان کرد: آشنایی و مقابله با ابزار جنگ نرم باید توسط نخبگان جامعه مورد توجه قرار گیرد. 

جنتی عنوان کرد: در کنار همه فعالیت‌های تبلیغی،‌ استفاده از صدا و سیما، مطبوعات و ابزارهای هنری، دیدار چهره به چهره جایگاه خاص خود را دارد از همین رو باید گفت مشاهده رفتار و خصوصیات اخلاقی هر فرد بدون دیدار چهره به چهره امکان‌پذیر نیست. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دعوت عملی در سایه معاشرت و نشان دادن ارزش‌های اخلاقی در عمل است، گفت: گفتار زبانی و دیدار رو در رو تأثیر فراوانی در رسیدن به اهداف جامعه اسلامی دارد که باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان قرار گیرد. وی با تأکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت چهره به چهره در جامعه بیان کرد: متاسفانه در کشورهای مختلف دنیا استفاده از ماهواره و تبلیغات رسانه‌ای غربی موجب رایج شدن فرهنگ غرب شده اما دیدار چهره به چهره مسلمانان و ترویج فرهنگ اسلام در کشورهای اسلامی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را در این جوامع در پی داشته است. جنتی، نقش مربیان طرح تربیتی چهره به چهره را بسیار موثر دانست و افزود: گفت‌وگوهای رو در رو به تنهایی کافی نیست، منظور از دیدار چهره به چهره، نشان دادن عمل فرد است که باید در گفتار و عمل تابع دستورات الهی باشد و این مسئله را به دیگران نیز منتقل کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم عادی گاهی بین سخنان و عمل مسئولان، تضاد مشاهده می‌کنند، ابراز کرد: فاصله بین عمل و گفتار باید از بین برود زیرا گفتار در صورتی تأثیرگذار خواهد بود که با عمل همراه باشد. وی با بیان اینکه طرح تربیتی چهره به چهره در طول 6 سال پیشرفت زیادی کرده و امروز شاهد 1200 مربی از 31 استان کشور هستیم،‌ خاطرنشان کرد: قطعا در هر نقطه از دنیا که باشید حمایت‌های مقام معظم رهبری،‌ مراجع تقلید و مسئولان با شما همراه خواهد بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز افتخار دارد در گسترش معارف دینی اهل بیت(ع) در طرح تربیتی چهره به چهره همکاری داشته باشد. یادآور می‌شود، 1200 نفر از مربیان طرح چهره به چهره اعم از بانوان و آقایان از جمعه، 22 شهریورماه در ششمین گردهمایی سراسری مربیان طرح تربیتی «چهره به چهره» حضور داشته که این مراسم فردا، 26 شهریورماه به کار خود پایان خواهد داد. 

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.