سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدايت سرمايه ها به سمت بازدهي بيشتر کار اصلي نهاده هاي کلان اقتصادي

هدايت سرمايه به سمت بازدهي بيشتر با کار نهاده هاي کلان اقتصادي است که اين جريان را به سمتي ببرند که هم سود آن به اقتصاد برسد و هم به نهادهايي اين سرمايه منتقل شود که کمبود وجوه و منابع دارند.

پرويز فاتح کارشناس بورس و بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس يک اصل اقتصادي سرمايه هميشه به سمتي مي‌رود که بازدهي وجود داشته باشد.

وي در ادامه گفت: هدايت سرمايه ها به سمت بازدهي بيشتر کار نهادهاي کلان اقتصادي است که اين جريان را به سمتي ببرند که همه سود آن به اقتصاد برسد و هم به نهادهايي اين سرمايه منتقل شود که کمبود وجوه و منابع دارند.

وي تصريح کرد: بانک مرکزي و وزارت اقتصاد بايد جذابيت را براي قسمتهايي ايجاد کند که از لحاظ بازدهي هم براي اقتصاد سودمند باشند و هم براي سرمايه گذار جذابيت داشته باشند.

فاتح در ادامه خاطرنشان کرد: مردم بايد براساس ريسک پذيري يا ريسک گريزي شان به نحوه تخصيص دارايي کنند تا به سطح مفيدي از يک سبد سرمايه گذاري برسند يعني در آن سبد سرمايه گذاري و سبد دارايي به نسبتي اوراق مشارکت بدون ريسک وارد کنيم  و اين بستگي به درجه ريسک پذيري يا ريسک گريزي افراد دارد.

وي در پايان گفت: اکثر مردمي که در بازار سرمايه هستند يا جذب صندوق هاي سرمايه گذاري شده اند يا جذب صندوق هاي بازنشستگي هستند و از اين طريق است سرمايه آنها در بازار سرمايه مشارکت داده مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سرمایه ، بازدهی ، کلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.