سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با سي ان ان؛

اوباما: اگر سلاح هاي شيميايي سوريه طبق پيشنهاد روسيه تحت نظر باشد، حمله نظامي "کلأ" منتفي مي شود

باراک اوباما در مصاحبه با سي ان ان ضمن استقبال از پيشنهاد روسيه به سوريه براي قرار دادن کنترل تسليحات شيميايي اش در اختيار جامعه جهاني، تاکيد کرد اين تصميم در صورت واقعي بودن مي تواند از حمله نظامي به سوريه جلوگيري کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، ولف بليتزر مجري سي ان ان پس از مصاحبه با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، گفت: يک پيشنهاد جديد با اين هدف که از حمله نظامي آمريکا به سوريه جلوگيري شود، به نظر مي رسد مورد توجه جدي قرار گرفته است. روسيه از بشار اسد رئيس جمهور سوريه درخواست کرده است که کنترل زرادخانه هاي تسليحات شيميايي خود را در اختيار جامعه جهاني قرار دهد.اين پيشنهاد را جان کري وزير خارجه اوباما به روس ها داده است و روسيه آن را به سوريه منتقل کرده است. گفتگو در آستانه سخنراني اوباما خطاب به مردم آمريکا و احتمال مخالفت کنگره آمريکا با تصميم اوباما براي حمله نظامي به سوريه انجام شده است.

باراک اوباما درباره اينکه اينکه اين پيشنهاد مي تواند از حمله آمريکا به سوريه جلوگيري کند، گفت: ممکن است، اگر واقعي باشد. اقدامي که روسيه و سوريه براي تسليحات شيميايي انجام داده اند را ما سال ها پيش مطرح کرده ايم. زيرا اين تسليحات شيميايي تهديدي جدي براي همه جهان و آمريکا  ايجاد کرده است. به همين  دليل نود و هشت درصد انسان ها مي گويند که ما از اين تسليحات استفاده نمي کنيم. اين تصميم از نظاميان ما و کودکان ما همانند کودکاني که ما در آن تصاوير ويدئويي در سوريه، ديديم، محافظت مي کند. بنا بر اين قطعا اين رويدادي مثبت است.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفت: ما هميشه در يازدهم سپتامبر در حالت هشدار قرار مي گيريم و همين روش را حفظ خواهيم کرد. ما در دهه گذشته ديديم که به خاطر قهرماني نظاميان ما و فداکاري آنها و خانواده آنها آمريکا همانند قبل از نهم سپتامبر در امنيت قرار دارد.اما ما با تهديدات روبر هستيم به خصوص در خارج از کشور و ما همچنان در داخل با خطر روبرو هستيم مثل آنچه که در بمبگذاري در ماراتن بوستون ديديم. بنا بر اين ما بايد در حالت هشدار باشيم مگر نه نمي توانيم در برابر هر تهديد صد درصد ايمن باشيم. براي اينکه مطمئن باشيم که اين تهديدها واقعي است، ما بايد آماده باشيم، اما نبايد به گونه اي واکنش نشان دهيم  که ارزش ها و عقايد خود را مورد مصالحه قرار دهيم .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مردک از خودش نه قدرت داره ! نه اعتبار ! تعجب موندم چه ادعایی می کنه !
مورچه چیه که کله پاچش باشه ...
علی اقا
۱۲:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اسد باید خیلی ساده باشه که قبول کنه!!!
اینم بازی جدیدیه که تازه شروع شده روسیه و امریکا مثل همند. تو اجلاس سران بیست این نقشه جدیدو واسه مسلمونا کشیدن.اسد اگه قبول کنه کارش تمومه این کار یعنی تسلیم شدن. این کار فقط قرار خیال شهرک نشینای اسراییلی رو بابت حمله شیمیایی راحت
میکنه.مگه خوشحالی امریکارو از این طرح نمی بینید؟؟
مرتضي
۱۲:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خود آمريكا بزرگترين تهديد جهان محسوب ميشه . تو جنگ غزه اسرائيل وقتي با گاز فسفر حمله ميكرد كسي حرفي زد ؟
انسان عقل گرا
۱۱:۲۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
پس اعتراف می کنید که اسد سلاح شیمیایی دارد به نظر شما این سلاحها را برای قشنگی تولید می کند آیا او از صدام بدتر نیست پس خدا و آخرت و عدالت و دفاع از حق هم طبق منافع شما تعریف می شود
amin
۱۰:۲۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اگر این طور باشد پس استفاده کنندگان از بمب اتمی هم باید خلع سلاح شوند در استفاده از بمب اتمی توسط آمریکا در ژاپن که دیگر هیچ شکی وجود ندارد حال اینکه در استفاده از بمب های شیمیایی در سوریه توسط دولت سوریه هیچ مدرکی موجود نیست.اینگونه استدلال فقط از شیطان بزرگ بر می آید.
ایرانی
۰۹:۳۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
اوبا ما می گوید ما از تسلیحات شیمیایی استفاده نمی کنیم . چرا دروغ می گویی ؟ هیروشیما . عراق حلبچه . سوریه از طریق مخالفین دولت و جنگ ایران و عراق که شما(آمریکا)به صدام داده بودین و ........
hamed
۰۹:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا به داد سوریه برسه با نقشه جدید ...