سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی‌نامه خودتان را بنویسید

انتشارات سوره مهر كتابی دیگر از مجموعه كتاب‌های آموزش نویسندگی را درباره زندگی‌نامه نویسی منتشر می‌كند. عنوان این كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، حسن هاشمی میناباد، مترجم این اثر در گفت وگو با پایگاه خبری سوره مهر درباره موضوع اصلی این كتاب گفت: «این كتاب آموزش نوشتن زندگی‌نامه شخصی است و زندگی‌نامه نویسان، بزرگان و مشاهیر و حتی افراد عادی نیز می‌توانند برای نوشتن افكار و تجربیات خود از این كتاب بهره ببرند.» 

وی همچنین با اشاره به عنوان فرعی این كتاب كه جمله «لازم نیست حتما مشهور باشید» است، اظهار داشت:«اهمیت اصلی این كتاب برای مخاطبانی است كه حتی به ذهنشان هم خطور نمی‌كند زندگی‌نامه بنویسند. نویسنده این كتاب معتقد است انتقال تجربیات به نسل‌های آینده وظیفه همه افراد است و زندگی‌نامه افراد عادی می‌تواند در مطالعات تاریخی، فرهنگی، جامعه‌شناسی و روانشناسی مورد استناد پژوهشگران قرار گیرد.» 

این مترجم برجسته و مدرس ترجمه در دانشگاه آزاد اراك درباره وجوه زبانی كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» افزود: «زبان این كتاب بسیار خودمانی و صمیمانه است، در نتیجه مخاطب می‌تواند به خوبی با كتاب ارتباط برقرار كرده و در مسیر نوشتن زندگی‌نامه قدم بردارد.» 

كتاب «زندگی‌نامه خودتان را بنویسید» را «استیو زوسمِر» كه حرفه اصلی وی خبرنگاری و مستندنگاری برای تلوزیون است در سال 2007 نگاشته و منتشر كرده‌است. 

گفتنی است ترجمه حسن هاشمی میناباد از این كتاب دارای 300 صفحه است و به زودی در دسترس علاقمندان به زندگی‌نامه نویسی قرار خواهد گرفت./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.