سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديریت آب تنها کلید توسعه کشاورزی اصفهان

استفاده از ظرفیتهای موجود در اصفهان نیازمند تخصیص اعتبارهای ملی برای بخش کشاورزی این استان است .

محمد عبدی پور رییس اتاق کشاورزی اصفهان ،در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود اینکه اصفهان از لحاظ کشاورزی به ویژه تولید گندم از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود ولی از سوی مسئولان در تخصیص اعتبار به این استان توجه چندانی نشده است.

وی گفت :استفاده از ظرفیتهای موجود در اصفهان نیازمند تخصیص اعتبارهای ملی برای بخش کشاورزی این استان است .

عبدی پور با اشاره به شرایط خاص اقلیمی این استان در خصوص تآمین آب کشاورزی ادامه داد : در زمان کنونی فقط10 درصد از آب های کشاورزی این استان در این بخش به صورت بهینه استفاده می شود و بقیه آن به دلیل نبود اعتبارات زیر ساختی از منطقه خارج و به هدر می رود.

رییس اتاق کشاورزی اصفهان تآکید کرد:بیش از 60 درصد از کشاورزی این استان به صورت کشت دیم است که این مسآله در زمان خشکسالی و نبود رطوبت کافی در خاک، موجب بروز خسارت و ضرر به کشاورزان منطقه می شود.

وی باتآکید بر اینکه بحران آب در این استان نیازمند مدیریت است کرد: برای عبور از این بحران، احداث سدهای آبی و ذخیره سازی آب در بخش کشاورزی باید در اولویت مسئولان استان و منطقه قرار گیرد.

این مقام مسئول مهاجرت روستاییان به حاشیه های شهری را از دلایل کاهش رونق کشاورزی در این استان اعلام کرد و خاطر نشان کرد:سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و مهار آب های سطحی این استان ضروری بوده و این امر باعث شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

برچسب ها: آب ، کشاورزی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.