درچهارماهه سالجاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج ازکشور، بالغ بر66 میلیون دلاربوده که در مقایسه با میزان صادرات چهارماهه ابتدایی سال گذشته، ازرشد 11 درصدی برخوردارشده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: صادرات جوجه یکروزه به ارزش 1083 هزاردلار، ماست 3034 هزاردلار، دوغ، شیر وخامه بسته بندی شده به ارزش 2350 هزاردلار، انواع کشمش به ارزش 40710 هزاردلار و همچنین رب گوجه فرنگی و روده، سالامبور هریک به ترتیب به ارزش 7598 هزار و3630 هزاردلار، اقلام صادراتی بخش کشاورزی استان درچهارماهه ابتدایی سالجاری از این استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی کشور نقش راهبردی ایفا می کند افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: وجود رقابت بالا دربازارهای جهانی وشرایط خاص این بازارها، لزوم حمایت هرچه بیشتر دولت ورفع موانع توسعه صادرات محصولات کشاورزی را ضروری ساخته و تولیدکنندگان نیز باید توجه ویژه ای را در تولید کمی وکیفی محصول جهت جهت ورود سهل و ماندگاری بالا در بازارهای جهانی ازخودنشان دهند./ب

برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.