استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توجه به صادرات غیرنفتی از نیازهای اساسی کشور است، گفت: باید از ظرفیت‌های بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی برای توسعه صادرات غیر نفتی بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، بیگی در جمع تولید کننده‌ها و صاحبان صنایع شهرستان بستان‌آباد با اشاره به لزوم توجه به صادرات غیرنفتی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی در جهت توسعه صادرات غیر نفتی بهره گیری شود.

وی گفت: باید از وابستگی به صادرات نفت رهایی یافته و توجه به مشتقات نفتی و پتروشیمی و مانند آن در برنامه ها قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: واحدهای تولیدی باید از نظر کمی و کیفی با تولیدات خود حرفی برای گفتن در بازارهای جهانی داشته باشند.

‌استاندار آذربایجان شرقی در راس هیئتی در سفر به شهرستان بستان آباد ازشرکت های آذران پلاستیک، آذران کامپوزیت و طرح جدید شرکت خوشگوار بازدید و از نزدیک با مراحل تولید‌، مسایل و ظرفیت های واحدهای تولیدی آشنا شد‌.

آذران کامپوزیت در تولید دکوراتیو و نمای پلی اورتان (فوم سخت اورتان) با تولید 630 تن و اشتغال زایی برای 20 نفر به صورت مستقیم و با سرمایه گذاری 102 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع احداث شده و تولیدات آن در بخش نازک کاری ساختمان کاربرد دارد.

واحد تولیدی خوشگوار نیز در زمینه تولید انواع نوشابه های گازدار و دوغ با ظرفیت تولید 250 هزار لیتر و با 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 180 نفر فعالیت می کند.

واحد تولید آذران پلاستیک نیز با 660 میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی برای 350 نفر احداث شده است./ب

برچسب ها: صنعت ، کشاورزی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.