سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

90 درصدکشت زمين هاي کشاورزي استان فارس با شيوه خاک ورزي حفاظتي

کشت زمين هاي کشاورزي استان فارس با شيوه خاک ورزي حفاظتي 90 درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  در خاک‌ورزي حفاظتي ، زمين شخم زده نمي شود و مقداري از بقاياي گياهي در خاک رها مي شود و بر اثر بارندگي و تابش نور خورشيد به مواد آلي خاک تبديل و بذر بدون شخم زدن زمين و با دستگاه بذرکار کاشته مي شود.
 فارس استان پايلوت و مقام نخست کشور را در اجراي طرح خاک ورزي حفاظتي دارد و بيش از 230 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي اين استان امسال به اين شيوه کشت شده است.
 کارشناس مسئول کشاورزي حفاظتي استان گفت : با اجراي اين شيوه علاوه بر کاهش هزينه هاي شخم و کشت ، محصول برداشتي نيز بين 30 تا 50 درصد افزايش مي يابد.
 آقاي صميمي افزود : با اجراي طرح خاک ورزي حفاظتي در استان فارس تاکنون بيش از 20 ميليون ريال در مصرف سوخت و کود ، بيش از چهار ميليارد ريال در مصرف بذر و افزون بر 20 ميليارد ريال در مصرف آب صرفه جويي شده است.
 چغندر ، ذرت ، حبوبات ، آفتاب گردان ، گندم ، جو ، کلزا و ترتيکاله از جمله محصولاتي هستند که در استان فارس به شيوه خاک ورزي حفاظتي کشت شده اند.
 آقاي مهرزاد خرد رئيس جهاد کشاورزي استان فارس نيز گفت: به کشاورزاني که به شيوه خاک ورزي حفاظتي محصولات خود را کشت کرده اند امسال 250 هزار تومان به ازاي هر هکتار يارانه کشت داده شد.

برچسب ها: کشت ، حفاظتی ، خاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.