سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدادعادل در جمع اساتيد بسيجي:

تلاش رئيس‌جمهور در جهت ايجاد اعتدال و آرامش در کشور است

نماينده مجلس شوراي اسلامي تصميم رئیس‌ دولت یازدهم را تلاش براي ایجاد اعتدال و آرامش در کشور دانست و گفت: انقلاب اسلامی منشأ ایجاد تشکیل سازمان بسیج است و تا زماني که بر سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم استوار باشد، اين انقلاب با قدرت و قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اجلاس سراسري بسيج اساتيد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي كشور، "غلامعلي حدادعادل" امروز در دومين روز اجلاس سراسري بسيج اساتيد كشور با اشاره به تاسیس پژوهشگاه مطالعات راهبردی توسط دولت يازدهم اظهار داشت: با همت اساتید مومن و انقلابی فرایند تحول در این پژوهشگاه رصد خواهد شد و این افراد با تحقیقات علمی و گسترده خود از این امر پشتیبانی خواهند کرد.

نماینده تهران، ري و شميرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه اصلی چالش در علوم انسانی، فرهنگ و تمدن غرب در برابر تفکر اسلامی است، بیان داشت: در مبانی علوم‌پایه و ریاضیات اختلافی بنیادی با تفکرات غربی وجود ندارد، هرچند در تفسیر و معنای معرفتی برخی شناسه‌های علوم طبیعی اختلافاتی وجود دارد.

وي تحول در علوم‌انسانی را مطالبه جدی مقام معظم رهبری دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی جمعی 20 نفره از حوزویان و اساتید بسیجی است که هدفشان تحول در علوم‌انسانی بوده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبري با بیان اینکه شورای تحول و ارتقاي علوم انسانی 15 رشته علوم انسانی را از میان دیگر رشته‌ها اولویت داده است، بیان داشت: در این رشته‌ها توجه به پذیرش دانشجو و بازار کار آن مورد بررسی است و تا زمانی که ماهیت اين رشته‌ها مشخص نشده،  وزارت کار از دادن مجوز جدید رسمی برای توسعه کمی آن‌ها خودداری خواهد کرد.

حداد عادل با اشاره به اينکه در بررسي و برنامه‌ريزي اين 15 رشته به چهار مولفه اصلی توجه مي‌شود، گفت: اين مؤلفه‌ها همچون توجه به محتواي کتاب‌ها، سرفصل‌ها، مبانی و اصول، استاد، شیوه‌های پذیرش دانشجو، سامان دادن به پایان نامه‌ها و مجلات پژوهشی در علوم انسانی خواهد بود.

وی به مشکلات بودجه‌ای در این تحول عظیم اذعان کرد و افزود:  کارگروه‌های گروه‌های روانشناسی و علوم سیاسی پیش از شروع ماه مبارک رمضان تشکیل شد و در دستور کار قرار گرفت.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي اجتماع اساتید بسیجی را مولد حرکت و برکت در دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی منشأ ایجاد تشکیل سازمان بسیج است و تا زماني که سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم استوار باشد، انقلاب با قدرت و قوت بیشتری پیش خواهد رفت.

رئيس پيشين مجلس با تاکید بر نقش ویژه مردم در انقلاب اسلامی تصريح کرد: انقلاب اسلامی باعث شد درهای مسئولیت کشور به روی مردم گشوده شود، مردمی که پیش از اين انقلاب هیچ مسئولیتی در سرنوشت کشور خود نداشتند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های پادشاهی پیش از انقلاب اسلامی حاکمیت ایران به دست اعیان، اشراف، فئودال‌ها و ملاکان بزرگ بود، گفت: انقلاب مشروطیت در دوران قاجار مفهوم دولت جدید را وارد فضای سیاسی ایران کرد و با پيروزي انقلاب اسلامی توده و عامه مردم امکان شرکت در اداره کشور و تصمیم‌گیری برای کشور خود را پیدا کردند.

حدادعادل با تاکيد بر اينکه بعد از پیروزی انقلاب افرادی که با تلاش خود مدارج علمی بالایی را کسب کرده بودند، در پست‌های مهم کشور قرار می‌گرفتند، بيان داشت: باید با مراقبت‌هاي معنوي گرفتار زندگی دنیایی نشد تا موجب دوري ما از مردم شود، اما در سال‌های گذشته با گسترش آموزش، زمینه برای رشد مردم فراهم شد و مسلما باید با تلاش زمینه را برای حضور افراد شایسته در مسئولیت‌های نظام فراهم کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ایمان به خدا را عامل مهمي در مقابل غفلت و دنیازدگی دانست و گفت: اجتماع سالانه بسیج اساتید در جوار مرقد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پیش از هر چیز باعث تهذیب نفس و پالایش درونی انسان می‌شود.

وی نهادینه شدن انقلاب نرم را از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب دانست و تصريح کرد: انتقال قدرت در تاریخ ایران همیشه با خونریزی و خشونت همراه بوده است اما انقلاب اسلامی به ما آموخت که با مردم‌سالاری دینی مي‌توان مردم را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم کرد.

حدادعادل نمونه بارز انتقال نرم قدرت را انتخابات 24 خرداد خواند و تاکید کرد: در زمانی که دنیای پیرامون ایران اسلامی در آتش می‌سوخت، انتخابات در ایران با نظم و بدون اعتراض به شمارش آراء صورت گرفت که اين انتقال نرم قدرت دستاوردی فراتر از دستاوردهای علمی و صنعتی برای نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌ دولت یازدهم تصمیم بر ایجاد اعتدال و آرامش در کشور را دارد، گفت: شرایط و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها ایجاب می‌کند که همه مردم با وحدت اجتماعی و همبستگی اجتماعی در حفظ اين انقلاب تلاش کنند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي موفقیت در حماسه سیاسی را زمینه‌اي برای خلق حماسه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت در حماسه اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی مستلزم آرامش در همه سطوح جامعه است و اگر مجلس شورای اسلامی در ارائه رای اعتماد به وزرا نقد و یا مخالفتی می‌کند، به دلیل مخالفت با کلیت دولت نیست، بلکه تنها براي انتخاب وزرايي اصلح است.

انتهای پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، بسیج ، وحدت ، اعتدال ، آرامش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.