سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد ریالی قرارگاه در طرح‏‎های زیرساختی لرستان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: میزان اعتبار اولیه پیمان اجرای طرح‎های عمرانی ملی و زیرساختی قرارگاه در سطح لرستان حدود 120 هزار میلیارد ریال است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ سردار عبادالله عبدالهی در دیدار با استاندار لرستان، افزود: این اعتبار مربوط به اجرای طرح‎های عمرانی درحال اجرای استان شامل سدهای بختیاری، رودبار، ایوشان، معشوره، طرح انتقال آب کاکارضا، راه‎آهن استان و همچنین آزادراه خرم آباد – اراک است.
سردار عبدالهی با بيان اينكه برای این منظور چهار قرارگاه و تیم تخصصی و توانمند کربلا، خاتم، نیروگستر و سپاسد از تیم‎های عملیاتی قرارگاه سازندگی خاتم در لرستان مستقر شده‎اند، تصریح کرد: مجموعه تیم قوی خاتم مسوولیت احداث و اجرای سه طرح ملی و زیربنایی راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک، طرح راه‎آهن دورود – بروجرد – غرب کشور را در لرستان بر عهده دارد.
عبدالهی يادآور شد: مجموعه تخصصی سپاسد نیز احداث سدهای رودبار و بختیاری و گروه تخصصی نیروگستر نیز طرح خطوط انتقال نفت و گاز را برعهده دارند.
وی در باره تامین منابع مالی موردنیاز اجرای این طرح‎ها، افزود: با توجه به حجم بالای سرمایه‎گذاری و اعتبارات سنگین موردنیاز برای اجرای این طرح‎ها، قرارگاه با هماهنگی و همکاری دولت و مجلس در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی اقدامات موثری را برای تامین منابع مالی موردنیاز انجام داده است.
به گفته وی، به همین منظور و با انجام مراحل قانونی، واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی در سطح کشور برای تامین هزینه‎های مالی این طرح ها به قرارگاه واگذار شده است.
سردار عبدالهی خاطرنشان كرد: طرح ریلی خرم‎آباد – دورود – اندیمشک یکی از طرح‎های زیرساختی مهم و ملی درحال اجرای استان است که نقش مهمی در توسعه شبکه ریلی کشور دارد. وی افزود: برای اجرای این خط ریلی باید حدود 92 کیلومتر تونل حفاری شود که مرحله اول این طرح درحال انجام و اقدامات مربوط به طرح‎های مطالعاتی فازهای بعدی طرح نیز درحال اجراست.
سردار عبدالهی گفت: آزادراه اراک – خرم آباد نیز یکی دیگر از طرح‎های مهم و زیربنایی دردست اجرا توسط قرارگاه در لرستان است که موجب کاهش 40 کیلومتری مسافت میان این دو شهر خواهد شد، این طرح همچنین موجب کاهش مصرف سوخت، زمان سفر، افزایش ایمنی سفر نیز خواهد شد.
 وی اظهار کرد: اجرای سد بختیاری به عنوان بلندترین سد جهان در لرستان نیز یکی از این طرح‎های درحال اجراست که نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی، اشتغالزایی، مهار آب‎های سطحی و همچنین صنعت گردشگری لرستان دارد. به گفته وی، اعتبار اولیه اجرای این طرح عظیم حدود 16 هزار میلیارد ریال است که با اقدامات انجام شده هیچ مشکلی در زمینه تامین اعتبار اجرای آن وجود ندارد. وی اظهار کرد: درهمین ارتباط اخیرا سه هزار میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات و دستگاه‎های موردنیاز برای اجرای طرح سد بختیاری در لرستان شده است.
به گفته وی، سد معشوره نیز به عنوان یک ابرپروژه از دیگر فعالیت‎های اجرایی قرارگاه در لرستان است که اجرای آن تحول عظیمی در حوزه‎های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی لرستان ایجاد خواهد کرد، برای اجرای به موقع و سریع این طرح‎های عظیم ملی و زیربنایی چهار موسسه قوی و توانمند قرارگاه سازندگی خاتم به تازگی به مجموعه نیروهای کاری استان افزوده شده است.
وی گفت: این موسسات از جمله مجریان طرح آزادراه حرم تا حرم هستند که با پایان 185 کیلومتر از این مسیر، برای اجرای طرح‎های قرارگاه در لرستان مستقر شده اند./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.