سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دوم سفرهای تابستانی با رشد آمار گردشگري آغاز شد

ضریب اشغال بيش از 90 درصدي مراکز اقامتی شهرهای زیارتی کشور در طي تعطیلات عید سعید فطر، رقم خورد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور، گفت: دور دوم سفرهای تابستاني از 20 مرداد ماه جاری همزمان با پايان ماه رمضان در شهرهای زیارتی و استان های شمالی کشور آغاز شده است.
 
جهانیان با اشاره به رشد میزان اقامت و نیز کسب ضریب اشغال بيش از 90 درصد مراکز اقامتی شهرهای زیارتی کشور در طي تعطیلات عید سعید فطر، تصريح کرد: سه شهر مشهد، قم و شیراز هر کدام به ترتیب با 27، 20 و 14 درصد رشد در بخش اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته روبه رو بوده اند.
 
وي ادامه داد: استان های شمالی کشور شامل مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل نیز با رشد میانگین 10 درصد در بخش اقامت شبانه روبه رو بوده اند که بی شک این رقم با آغاز دور دوم سفرهای تابستانه به ویژه در مناطق کمتر شناخته شده افزایش خواهد یافت.
 
معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به تداوم اجرای طرح سفرهای تابستاني در طي دور دوم سفر در کشور، اظهار داشت: هم افزايي و همگامي ارگان های فرابخشی فعال در ستاد مرکزی تسهيلات سفرهاي کشور از جمله راهداری، استانداری، امداد و نجات، هلال احمر، سازمان تعزیرات، اورژانس و ... به عنوان مجری طرح سفرهای تابستانه و نیز برگزاری برنامه های فرهنگی، جشنواره ها و برپايي نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی، رونق سفرهای داخلی را به دنبال خواهد داشت.
 
رییس ستاد مرکزی سفرهای کشور در پایان با اشاره به حضور ناظران معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در استان های کشور، خاط نشان کرد: همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، فعاليت تاسیسات و موسسات گردشگری، نحوه خدمت رسانی و میزان رضایتمندی گردشگران از سوي ناظران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور، مورد ارزیابی قرار مي گيرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.