افزايش در آمد گردشگري هشت کشور در حال توسعه در سال 2013، نشانگر عملکرد موفق بخش گردشگری این کشورها با وجود ناهماهنگی‌ها و تحولات اقتصادی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید علی ‌محمد موسوی دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه، در دومین نشست همکاری‌های گردشگری اين گروه D8، سال 2012 را سال پويايي جهان دانست و گفت : در سال 2012، آمار ورود به کشورهای عضو گروه D8 ، نسبت به سال گذشته 3.8 درصد رشد داشته است.

وي تصريح کرد: با ورود 85 ميليون نفر گردشگر به هشت کشور در حال توسعه 78 میلیون دلار درآمد نصيب اين کشورها شده که این میزان در سال 2013 ، به 86 میلیون دلار رسیده که اين افزايش نشانگر عملکرد موفق بخش گردشگری این کشورها با وجود ناهماهنگی‌ها و تحولات اقتصادی و سیاسی است.
 
وي ادامه داد:‌ امروز گردشگری به‌ عنوان عاملي براي حفظ میراث فرهنگی، توسعه و تحول اقتصادی و اجتماعی در کشورها مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در این اجلاس بتوانیم براساس این رویکرد، نقشه‌ی راهی را تهیه کنیم.
 
دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه ، اظهار داشت: سازمان جهانی جهانگردی برای مقابله با فقر، برنامه‌های مفیدی در بخش گردشگری دارد و لازم است در چارچوب برنامه‌های سازمان جهانی جهانگردی با ساير سازمان هاي بين المللي در جهت توسعه اين صنعت همکاري داشته باشیم .
 
وي در ادامه موانع فرآیند اعطای ویزا، تعرفه‌های گمرکی و زیرساخت و ... سد راه گردشگري دانست که بايستي از مسير رشد گردشگري برداشته شوند.
 
موسوي ادامه داد: بیشتر مردم کشورهای در حال توسعه مسلمان هستند، که زمينه ساز توسعه گردشگري مذهبي است و ضمن آن‌که باید به گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری سواحل و جزایر نیز با هدف مبارزه با فقر توجه کنیم.
 
دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه، حضور کشورهاي عضو D8 را در کنفرانس هاي گردشگري ساير کشورها مثمر ثمر دانست و گفت: ششمين اجلاس گردشگري در ماه نوامبر در استانبول برگزار خواهد شد .
 
موسوي در پايان ابراز اميدواري کرد که این هشت کشور بتوانند برنامه‌ی عملی درازمدتی را در چارچوب برنامه سازمان جهاني گردشگري پایه‌ریزی کنند.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار