سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیرارشاد؛

قرآن چاپ اختصاصی ایران رونمایی شد

قرآن چاپ ایران که از این پس به عنوان قرآن چاپ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان عرضه می شود، با حضور سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از این قرآن گفت: بدیهی است که مصحف مذکور تفاوتی با سایر قرآن‌ها ندارد و این تنها یک مصحف است که با دیدن ظاهر آن می‌توان تشخیص داد، این قرآن از جمهوری اسلامی ایران آمده است. 

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ هزار جلد از این قرآن تولید شده و طرح اولیه آن برای تولید یک میلیون جلد است.  
حسینی اظهار داشت: از آرزوهای دیرینه جامعه قرآنی ما بود که قرآنی منتشر شود که در جهان بفهمند مختصات هنر ایرانی در آن دیده می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی در دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شد و پس از مذاکرات طولانی شرایط تدوین این قرآن مشخص و قرار شد با چهار خط برای مشارقه،‌ مغاربه،‌ شبه قاره و منطقه بیداری اسلامی منتشر شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: قرآنی که هم‌اکنون چاپ شده، ویژه منطقه بیداری اسلامی است. این قرآن به ۴۰ زبان و در هر زبان ۵۰ هزار نسخه ترجمه و منتشر خواهد شد. 

حسینی با اشاره به اینکه چهار رنگ متفاوت در جلد این قرآن بکار رفته است یاد آور شد: عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زبان عربی در پشت این کتاب ممهورشده و قرار است این عنوان در کتب چاپ های بعدی به ۴۰ زبان ترجمه و ثبت شود./ص
برچسب ها: قرآن ، چاپ ، کتاب ، وزیر ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.