سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگنه:

بازارهای نفت ایران را احیا می کنیم

وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم با اشاره به برنامه هاي كوتاه مدت خود براي بازگشت نفت ايران به بازارهاي جهاني گفت: احيا بازارهاي از دست رفته نفت ايران از جمله محورهاي با اولويت بالا در برنامه اجرايي است .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار، در مورد احیاء بازارهای از دست رفته نفت خام ایران تاکید کرد و گفت: از ديگراني كه جايگزين ما در بازارهاي نفت دنيا شده اند ، مي خواهيم كه وقتي ما در حال وارد شدن مجدد به اين بازارها هستيم يا بايد بپذيرند قيمت نفت افت كند يا موقعيتي كه در اين چند سال از آن استفاده كرده اند را كافي بدانند و توليد خود را كاهش دهند تا فضاي لازم براي نفت ايران ايجاد شود.
 
زنگنه ، تثبيت ظرفيت توليد نفت در سطح چهار ميليون و ۲۰۰ هزار بشكه در روز را يكي از اولويت هاي اصلي خود در صورت تصدي وزارت نفت اعلام كرد و گفت: همزمان با افزايش ظرفيت توليد بايد به فكر بازاريابي و فروش نفت باشيم؛ البته فروشي كه بتوانيم پول آن را دريافت كنيم.
 
وزير نفت پيشنهادي دولت يازدهم با بيان اين كه هم اكنون ايران با تحريم هاي بزرگي روبرو است، افزود: عمده ترين هدف اين تحريم ها طي ۳۰ سال گذشته جلوگيري از توسعه و ايجاد مشكل در توليد و صادرات نفت بوده است، بنابراين بايد مجموعه كارهايي در اين صنعت صورت گيرد كه توانمندي مديريتي افزايش يابد تا به دشمنان نشان دهيم كه استعمارگران نمي توانند با زبان تحريم با ايران صحبت كنند.
 
زنگنه تصريح كرد: با جلب اعتماد و همكاري بيشتر بدنه كارشناسي و مديريت در صنعت نفت و نيز ثبات بيشتر در اين صنعت اين كار تا حدود زيادي امكان پذير باشد.
 
بر اساس گزارش شبكه اطلاع رساني نفت وانرژي(شانا) ، وزير پيشنهادي نفت با بيان اين كه ايران قصد دارد رابطه حداكثري با كشورهاي عضو اوپك داشته باشد، اظهار كرد: در شرايط فعلي كشور، از دوستان و كشورهاي عضو اوپك كه همسايه ما نيز هستند نسبت به قبل، توقعات بيشتري داريم.  
 
زنگنه، گفت: رويه ايران از اين پس در سازمان اوپك همان رويه اي است كه از سال ها پيش آغاز كرده و سياستي كه پيگيري شده عملا سياست نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است؛ اساس كار ما بر تعامل، همكاري و حداكثر كردن قدرت اين سازمان در بازارهاي جهاني است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، نفت ، احیا ، مدیریت ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.