سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همايش شهرهاي جهان اسلام در پايتخت تاريخي ايران برگزار مي شود

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: دو سال دبيرخانه مجمع جهانی شهرهاي اسلامی در استان قزوين داير خواهد بود و در اين راستا همزمان با هفته گراميداشت روز قزوين (9 تا 15 شهريورماه 92) اولين همايش "مجمع جهانی شهرهاي اسلامی" در اين استان برگزار خواهد شد.

نادر محمدي معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثير گذاري هفته گراميداشت روز قزوين در چرخه معرفي پتانسيل گردشگري منطقه، گفت: همگام با نامگذاري روز قزوين از سال گذشته تمرکز بر معرفي جاذبه هاي گردشگري، فرهنگ و آداب و سنن اين استان در دستور کار قرار گرفته است.

وي با اشاره به مجمع جهانی شهرهاي اسلامی به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی استان،‌ اظهار داشت: دو سال دبيرخانه مجمع جهانی شهرهاي اسلامی در استان قزوين داير خواهد بود و در اين راستا همزمان با هفته گراميداشت روز قزوين (9 تا 15 شهريورماه 92) اولين همايش شهرهاي جهان اسلام در اين استان برگزار خواهد شد.

**چهلستون ميزبان جشنواره آيين‌هاي سنتي مي شود

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برگزاري مجمع جهانی شهرهاي اسلامی را بستري مناسب براي معرفي پتانسيل گردشگري قزوين به سفيران و شرکت کنندگان در اين همايش دانست و اظهار داشت:  در سال جاري همزمان با اولين مجمع جهاني شهرهاي اسلامي،‌ برپايي جشنواره آيين‌هاي سنتي در محوطه چهلستون و جشنواره انگور و پسته با همکاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جهاد كشاورزي پيش بيني شده است.

** تبيين پتانسيل گردشگري بسته هاي سرمايه گذاري را اجرايي مي سازد
محمدي در ادامه با اشاره به آماده سازي 43 بسته سرمايه گذاري در استان قزوين ابراز اميدواري کرد: با حضور پررنگ در نمايشگاه ها، جشنواره ها و همايش هاي حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سايه برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي بسته هاي سرمايه گذاري به فعليت در بيايند. 

گفتني است؛ قزوین یکی از شهرهای بزرگ ایران در غرب ایران در گلوگاه ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور، قرار گرفته است. این شهر در بلندای ۱۲۷۸ متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر باستانی در زمان شاه تهماسب صفوی پایتخت ایران بوده‌ و به همین دلیل دارای امکان و موزه های تاریخی بسیاری می باشد به طوري که نخستین خیابان ایران (خیابان سپه) و آب انبار سردار بزرگ‌ترین آب انبار تک گنبدی جهان در قزوین می‌باشد.

9 شهریور ماه سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه تهماسب صفوی با تصویب شورای شهر قزوین این روز از تقویم با عنوان روز قزوین انتخاب شده‌است.

انتهاي پيام//

برچسب ها: جهان ، اسلام ، قزوین ، آیین ، سنتی ، چهلستون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.