سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان كانون نویسندگان و شعرای نخبه استان اصفهان منتشر شد

بشیر خالقی پور، مدیر دفتر ادبیات حوزه هنری استان اصفهان خبر از تاسیس كانون نویسندگان و شعرای نخبه استان اصفهان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیر دفتر ادبیات حوزه هنری استان اصفهان درخصوص برنامه های دو كانون نویسندگان و شاعران نخبه استان گفت: پس از بازخوانی آثار شاعران  و نویسندگان جوان در شورای تخصصی شعر و ترانه و شورای تخصصی ادبیات داستانی این دوكانون، استعدادها، شناسایی و بر روی آنها سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: افراد برتر در عرصه ادبیات، افرادی كه به رویش های جدید و كشف استعدادهای ادبی در جوانان اعتقاد داشته باشند و كسانی كه آثار فاخر ادبی تولید كرده و پایبند به ارزش های انقلاب اسلامی بوده اند، توسط دفتر ادبیات حوزه هنری برای این دو كانون، گزینش شده‌اند.

خالقی پور درخصوص مراحل شكل گیری كانون نخبگان شعر استان اصفهان افزود: شورای تخصصی كانون نخبگان شعر استان اصفهان در حال شكل گیری است و زمان برگزاری كارگاه های تخصصی شعر نیز بعد از ماه مبارك رمضان طی اعلام فراخوان رسمی تشكیل كارگاه ها در سطح شهر منتشر خواهد شد و جلسات فصلی و سالانه كانون نخبگان شعر استان اصفهان پس از ماه مبارك رمضان اعلام می شوند.

 خالقی پور افزود: در عرصه هنر و به ویژه ادبیات با معضلات جدی دست به گریبان هستیم. به عنوان مثال گردش تكراری چهره های ادبی و عدم رویش چهره های ادبی جدید، یكی از مشكلات جدی حوزه ادبیات است. در ظاهر چنین به نظر می رسد كه در فاصله زمانی انقلاب اسلامی تاكنون در برخی از عرصه ها، هیچ رویشی نداشته ایم اما در واقع باید گفت كه گردش رسانه ای چهرهای تكراری، مانع شناخت افراد جدید شده است.

وی اظهار كرد: در این میان، سرمایه گذاری بر روی شعرا و نویسندگان نخبه و كسانی كه آثار منتشر شده یا منتشر نشده فاخر دارند از اهمیت بالایی برخوردار است./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
شیرین نوابی فر
۱۲:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشید . لطفا اعلام کنید که آیا این کانون هنوز فعال هست یا خیر و در صورت بودن آدرس کانون و شرایط عضویت در آن چگونه است . با تشکر
زهراضیایی
۱۱:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۳
سلام
خواستم ببینم هنوز این کانون به فعالیت خودش ادامه
اگر هنوز دایراست
شرایط عضویت دراین کانون چیست؟
ممنونم.باسپاس ازشما