سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جای خالی تنوع توریسم در گردشگری ایرانی

تبلیغات،افزایش آگاهی مردم محلی ،معرفی اینترنتی مناطق طبیعی ایران واستفاده از فن آوری های روز برای گردشگران همچون GPS وهمچنین رسانه های جمعی می تواند راهی برای توریسم طبیعی باشد .

هوشنگ عالی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تنوع در گردشگری گفت:با توجه به ظرفیت های موجود درگردشگری ایرانی از نوع طبیعی وتاریخی اما همیشه دیده می شود که در ایران گردشگری تاریخی بر طبیعی پیشی دارد .

وی گفت :با توجه به اینکه گردشگری طبیعی زمان خاصی برای سفر می خواهد باید برنامه ریزی گردشگری به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی گردشگران در این حوزه باشد .

عالی بابیان اثرات گردشگران تاریخی درکشور ادامه داد:استفاده بیش ازحدگردشگران ازمناطق باستان شناختی و تاریخی می تواند موجب تخریب آنها شود. همچنین وقتی لباس، مراسم، موسیقی، صنایع دستی و الگوهای فرهنگی محلی بطور ناشایست بعنوان جاذبه های توریستی ارائه شوند می توانند موجب تجارتی شدن مفرط و از دست رفتن اصالت آنها شود.

این استاددانشگاه بااشاره به عوامل موثر در جذب گردشگری طبیعی گفت :تبلیغات،افزایش آگاهی مردم محلی ،معرفی اینترنتی مناطق طبیعی ایران واستفاده از فن آوری های روز برای گردشگران همچون GPS وهمچنین رسانه های جمعی می تواند راهی برای توریسم طبیعی باشد .

وی تآکید کرد :برای تآمین اعتبار این بخش نیازمند کمک سرمایه گذاران وحمایت دولت هستیم تا بتوان رونق اقتصادی را در کنار گردشگری طبیعت رقم زد .

عالی درپایان گفت: توجه به توازن در گردشگری طبیعی وتاریخی نه تنها سبب حفظ منابع تاریخی می شود بلکه توسعه گردشگری طبیعی را نیز در بر دارد .

برچسب ها: گردشگری ، اگاهی ، توریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.