مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توریست درمانی به عنوان یکی از ابعاد توسعه صنعت گردشگری بستر و زمینه تحولی و درآمدزایی خوبی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یحیی نقی‌زاده دیروز در جلسه هماهنگی گروه‌ها و اکیپ‌های گردشگری سلامت در اردبیل اظهار داشت: ما برای اینکه در این حوزه بتوانیم کار منسجم و هدف‌گذاری صحیحی را داشته باشیم اهداف مورد نظرمان را از همان گمرک بیله‌سوار انجام دادیم تا بتوانیم به مرور زمان در سایر بخش‌ها هدف‌گذاری خود را در تقویت صنعت گردشگری سلامت ارتقا بخشیم.

وی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار و ضروری را ساماندهی ورود و راهنمای مسافران و گردشگران خارجی توصیف کرد و افزود: به همین منظور آژانس‌های گردشگری سلامت در گمرک بیله‌سوار فعالیت خود را آغاز کرده و به سرعت اکیپ‌های فعال در این مجموعه به مسافران و گردشگران ورودی ارائه خدمات می‌کنند.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به سردرگمی مسافران و گردشگران ورودی و احتمال سوءاستفاده از فضای به وجود آمده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا در سایه فعالیت این اکیپ‌ها گردشگر و مسافر ورودی به گمرک بیله‌سوار که قصد عزیمت به پزشکان متخصص را دارند در ابتدا مورد معاینه و مراقبت‌های اولیه قرار گیرند تا با تشخیص اولیه اعزام آنها به صورت منسجم صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد:‌ در همین رابطه پنج شرکت گردشگری درخواست خود را برای راه‌اندازی این آژانس‌ها اعلام کردند که از بین آنها تنها یک شرکت با انعقاد تفاهمنامه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: این شرکت که در ورودی گمرک بیله‌سوار استقرار یافته با نرخ مصوب و نظارت دقیق به گردشگران و مسافران ورودی به ویژه گردشگران سلامت‌محور ارائه خدمات می‌کند تا جلوی هرگونه سوءاستفاده احتمالی در افزایش دریافتی‌ها و رقم‌های کلان مورد معامله گرفته شود./س

برچسب ها: اردبیل ، توریست ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.