سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

ابوزکریا: تصمیم اتحادیه اروپا اعلام جنگ علیه حزب‌الله است/ محمدی: اين تصمیم اروپایی برای تحت فشار قرار دادن گروه‌های مقاومت است

یک روزنامه نگار و منتقد سیاسی در بیروت با بیان اینکه تصمیم اتحادیه اروپا اعلام جنگ علیه حزب‌الله است گفت: این اقدام اروپایی در جهت کمک به رژیم‌صهیونیستی در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و لژستیکی و مشروعیت‌دادن به رژیم صهیونیستی است تا جنگ جدیدی را علیه لبنان به راه بیاندازد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "چرایی دشمنی اتحادیه اروپا با حزب‌الله لبنان" شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور یحیی ابوز‌کریا روزنامه نگار و منتقد سیاسی الجزیره در بیروت و هادی محمدی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
یحیی ابوزکریا در ابتدای برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه شما بعنوان یک روزنامه نگار مصوبه اتحادیه اروپا و قرار گرفتن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: حزب‌الله لبنان به عنوان جزئی از نظام سیاسی نوین، دارای وزیر و نماینده مجلس است.
 
وی با اشاره به اینکه امیدوارم محور مقاومت به حق این ماه عزیز در منطقه پیروز گردد افزود: تصمیم اتحادیه اروپا علیه حزب‌الله لبنان در راستای طرح بین‌المللی علیه سوریه و محور مقاومت است.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی با بیان اینکه این اقدام اتحادیه اروپا در راستای آرامش دادن به دشمنان مقاومت است اظهار داشت: کشورهای اروپایی و غربی هماهنگی کاملی با رژیم جعلی صهیونیستی دارد تا حزب‌الله را زیر ذره‌بین خود قرار دهد.
 
ابو‌زکریا با اشاره به اینکه کشورهای غربی و اروپایی تمامی تحرکات و جنبش‌های حزب‌الله را رصد می‌کنند خاطرنشان ساخت: آمریکا اجازه نمی‌دهد کسی برای حزب‌الله حتی قلم بزند.

وی با اشاره به اعمال توطئه بین‌المللی و جهانی علیه حزب‌الله از سوی دشمنان ادامه داد: آمریکا و همپیمانانش در سوریه مشاهده کردند که مقاومت چه نقش درخشنده‌ای از خود بروز می‌دهد.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی با اشاره به سیلی‌های پی در پی حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی گفت: ارتش سوریه با کمک حزب‌الله معادله قوا را بر هم زد و در نتیجه کفه ترازوی قدرت به نفع ارتش رقم خورد.
 
ابوزکریا با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در جستجوی راهی هستند تا آبروی از دست رفته‌شان را دوباره بازگردانند اظهار داشت: تکفیری‌ها، وهابی‌ها، سلفی‌ها و کسانی که توهم اسلامی دارند به جان مقاومت افتادند به طوری که گویا تصمیم اتحادیه اروپا یک تصمیم آسمانی است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مصوبه اتحادیه اروپا فشار تازه‌ای را به حزب‌الله وارد می‌سازد یا خیر افزود: رژیم صهیونیستی در سال 1982 لبنان را مورد اشغال قرار داد و از همان زمان پدیده‌ای به نام حزب‌الله و مقاومت اسلامی شکل گرفت.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان از همان ابتدا تا کنون تحت سنگین‌ترین فشارهای اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک، و حتی نظامی جناح عربی غربی و عبری قرار گرفته است خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی طی 4 سال گذشته شبکه المنار را بعنوان یک شبکه تلویزیونی وابسته به مقاومت در اروپا تعطیل کرده است.
 
ابو‌زکریا با اشاره به اینکه فرانسه شبکه المنار را به دلیل پخش سریال ضد‌صهیونیستی تحریم کرد، ادامه داد: اتحادیه اروپا با این اقدام خود در صدد مشروعیت‌دادن به رژیم صهیونیستی است تا جنگ جدید دیگری را بر علیه لبنان به راه بیاندازد.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا و همپیانانش به دنبال مهار رسانه‌های مقاومت هستند گفت: المنار یک شبکه سیاسی و مردمی بود که با سایر مسائل پیرامونی کاری نداشت.
 
وی با بیان اینکه سران اروپایی بر سر مسائل ناچیز و بی‌ارزشی با یکدیگر به بحث و مجادله می‌پردازند تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش تروریست‌هاي آمریکایی و غربی را در نظر نمی‌گیرند و به آنها اجازه ورود به سوریه را صادر می‌کنند.
 
** تصمیم اتحادیه اروپا اعلام جنگ علیه حزب‌الله است
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی تصمیم اتحادیه اروپا را اعلام جنگ علیه حزب‌الله دانست و عنوان کرد: این امر در جهت کمک به رژیم صهیونیستی در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و لژستیکی است.
 
ابو‌زکریا با اشاره به اینکه این اقدام اتحادیه اروپا سبب خواهد شد تا حزب‌الله مورد پیگرد قانون قرار بگیرد گفت: ممکن است شخصیت‌ها و مهره‌های اصلی این جنبش در دولت مورد پیگرد قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه تشکیلات حزب‌الله بخش سیاسی و نظامی ندارد اضافه کرد: سیدحسن نصرالله مجاهد حزب‌الله لبنان است که در زمره یک رجل دینی به حساب می‌آید و دوگانگی در شخصیت دبیرکل حزب‌الله لبنان وجود ندارد، اما اتحادیه اروپا در تلاش است تا بگوید آنها شاخه نظامی دارند و در صدد هستند تا بر این موضوع تکیه کنند.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی تصریح کرد: جبهه مخالفان سوري در القصیر سیلی محکمی خورد و از خواب بیدار شد و مشاهده کرد که حزب‌الله تا چه قدر می‌تواند در معادلات منطقه‌ای تأثیرگذار باشد.
 
وی اضافه کرد: در آینده پرونده‌های جدیدی از شخصیت‌های لبنانی طرفدار حزب‌الله چه کسانی که در غرب، لندن، پارس و یا آمریکا زندگی می‌کنند برملا خواهد و بعيد نيست که به این شخصیت‌ها وصله‌هایی همچون تروریست بزنند.
 
ابو‌زکریا با اشاره به اینکه ارتش لبنان با جنبش حزب‌الله کاملا هم پیمان است افزود: اگر یکی از اینها تروریست بود دیگری به طرف مقابل کمک نمی‌کرد.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی گفت: کشورهای غربی مدارس اسلامی را که در آنها فقه شیعه و اهل سنت تبلیغ می‌شد را تعطیل کردند و حتی مسئولان آنها را که لبنانی بودند را تحت پیگرد قانونی قرار دادند.
 
** کشورهای غربی به دنبال مخدوش کردن چهره حزب‌الله نزد افکار عمومی هستند

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و آمریکا به دنبال مخدوش کردن چهره محبوب حزب‌الله در نزد افکار عمومی هستند اضافه کرد: آمریکا در حساب و کتاب‌های خود دچار اشتباه محاسبه شده است زیرا مردم حامیان حزب‌الله لبنان هستند.
 
ابو‌زکریا با اشاره به گفته‌های سیدحسن نصرالله در مراسم افطاری مبنی بر اینکه ما هیچگاه استراتژی و راهبرد خودمان را از پیش اعلام نمی‌کنیم و منتظر حوادث می‌مانیم و در خود حوادث بازتاب نشان خواهیم داد گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال فراهم کردن بستر‌های لازم برای قطع رابطه حزب‌الله لبنان و ایران است اما باید گفت این امر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد.
 
** حزب‌الله لبنان ارتش قدرتمند رژیم صهیونیستی را از پای درآورد

این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا مجددا به دنبال ناکامی‌های خود چنین طرح‌هایی را مطرح می‌کند خاطرنشان کرد: حزب‌الله از بدو تولد و ظهورش در عرصه سیاسی لبنان یک مدل غیر‌متقارن را دنبال می‌کند به گونه‌ای که در حوزه رسانه‌ای با المنار به جنگ رسانه‌های پرقدرت و پرهزینه‌ای همچون الجزیره و العربیه رفته‌اند و در حوزه نظام رژیم صهیونیستی را مجبور به شکست کرده‌اند، این درحالی است که این رژیم جعلی در یک جنگ 6 روزه توانست سه ارتش جلال عبدالناصر مصری، حافظ اسد در سوریه و ملک حسین در اردن را شکست دهد.
 
ابو‌زکریا با تأکید بر اینکه حزب‌الله لبنان توانست ارتش قدرتمند رژیم صهیونیستی را از پای درآورد افزود: توطئه اتحادیه اروپا بر ضد مقاومت اسلامی راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله در بسیاری از پژوهشکده‌های سیاسی و نظامی غرب مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: مقاومت اسلامی لبنان ویژگی‌های نظامی خاصی دارد به گونه‌ای که روش و مرام آنها کاملا متفاوت و جدید است.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی با بیان اینکه کشورهای غربی همیشه در کنار و پشتیبان علیه مظلوم بودند تصريح کرد: حزب‌الله لبنان برای تشکیلات و راهبرد بسیار قوی است به گونه‌ای که تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
 
ابو‌زکریا افزود: غربی‌ها می‌خواهند با استفاده از ابزارهای قانونی ضربه محکمی را به حزب‌الله وارد سازند اما باید بدانند امید آنها ناامید خواهد شد زیرا مقاومت پیروز است.

وی اظهار داشت: مردم فلسطین و لبنان همواره براین نکته تأکید دارند که تا زمانی که این دو کشور مورد اشغال است سلاح‌هایشان را تحویل نمی‌دهد و بر روی زمین نمی‌گذارند.
 
این روزنامه نگار و منتقد مسائل سیاسی افزود: حزب‌الله خواب آل‌سعود و حاکمان خائن عرب را در جهان اسلام و عرب آشفته کرد.
 
هادی محمدی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا برای مقاومت اسلامی همچون حزب‌الله چیزی به نام واحد نظامی و غیرنظامی معنا دارد گفت: بیانیه اتحادیه اروپا دارای سه بند است که بند اول آن این است که قسمت نظامی حزب‌الله را در فهرست سیاه قرار دهد، دوم آمادگی برای استمرار گفتگو با گروه‌های سیاسی و سوم به مدت 6 ماه بیانیه قابل تمدید است.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا از طریق جدا‌کردن بخش نظام و سیاسی از یکدیگر شرایط را محیا کند و به سمت مطلوبیت‌های مورد نظر خودشان هدایت سازد.
 
وی با بیان اینکه اگر طرف مقابل آنها اهرم‌های فشار را بپذیرند وارد گفتگوی سیاسی می‌شوند افزود: در جنوب لبنان همه مردم خود را عضو مقاومت می‌دانند و به طوری که از پیرزن تا پیرمرد و جوان و کودک خودشان را بخشی از پیکره مقاومت می‌دانند بنابراین این مردم خشم خودشان را از رفتارهای دوگانه و معیارهای غیرانسانی غربی نشان خواهند داد.
 
محمدی ادامه داد: از همان ساعات اولیه این مصوبه نیروهای یونیفرم در جنوب لبنان احساس کردند که در یک شرایط غیرعادی قرار گرفتند پس طبیعی به نظر می‌رسد که کشورهای غربی 6 ماه را به عنوان سقف زمانی برای تجدید نظر در خصوص این مسئله قرار دهند.
 
محمدی با بیان اینکه کشورهای غربی باید بدانند که اگر به اینگونه رفتارهای خود با حزب‌الله ادامه دهند مردم لبنان نسبت به آنها واکنش نشان خواهند داد گفت: همه طوایف حاکم در لبنان خود را عضوی از مقاومت می‌دانند زیرا در سال 2006 خانواده‌های شیعه و سنی آواره‌ شده از جنگ در مناطق جنوبی از سوی مسیحیان و بقیه طوایف در منازلشان مورد استقبال قرار گرفتند.
 
وی با اشاره به واکنش‌های مقامات سیاسی، احزاب و گروه‌های لبنانی نسبت به تصمیم اتحادیه اروپا اظهارداشت: تمام سلام به عنوان نخست وزیر و میشل سلیمان به عنوان رئیس‌جمهور به خطرناک بودن و غیر‌عادی بودن تصمیم اتحادیه اروپا اذعان کردند و این اقدام را یک رفتار غیر‌عادی تلقی می‌کنند که بازتاب آن قبل از آنکه متوجه مقاومت شود متوجه خود اروپاییان خواهد شد.
 
**حزب‌الله نقش تعیین کننده‌ای در منطقه دارد

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اقدام اتحادیه اروپا بر‌ضد حزب‌الله لبنان چه تأثیری بر روی معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد گذاشت افزود: حزب‌الله نقش تعیین کننده‌ای در بسیاری از معادلات همچون بیداری اسلامی و تحولات مصر تونس و بحرین دارد.
 
وی گفت: بهتر است نگاه تاکتیکی و گذرا را  به یک نگاه کاملا کاربردی نسبت به این پدیده ارتقا دهیم.
 
**اتفاقات خاورمیانه جدال گفتمان‌ها است

محمدی با تأکید بر اینکه آنچه در سطح منطقه مطرح شده جدال گفتمان است ادامه داد: امروزه آنچه در خاورمیانه می‌گذرد در واقع جدال گفتمان است.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به افتخار‌آفرینی حزب‌الله و مقاومت در طی سی سال گذشته برای مردم منطقه اضافه کرد: امروزه گفتمان حزب‌الله در سطح منطقه گفتمان مقاومت است و همه می‌توانند در این مناظره در مقابل رژیم صهیونیستی و طرح‌های غربی و استکباری به خوبی نقش‌آفرینی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی غربی در صدد هستند تا تأثیر این گفتمان را محدود کنند خاطرنشان ساخت: یکی از آثاری که این مصوبه می‌تواند داشته باشد این است که یک عده‌ای به هیچ ارتباطی به حزب‌الله ندارند تحت تأثیر مسائل قرار می‌گیرند و در نهایت آثار منفی برای خود اروپا برجای خواهد ماند.
 
محمدی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا می‌خواهد این گفتمان را از صحنه انتخاب مردم دور کند گفت: مردم به دنبال گفتمان موفق و پیروزمندانه‌ای همچون گفتمان مقاومت هستند.
 
** این مصوبه مبنایی برای گام‌های بعدی رژيم صهيونيستي عليه کشورهاي منطقه است

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال پایانی مجری برنامه مبنی بر اینکه ارزیابی شما از آینده تحولات در لبنان چیست گفت: با توطئه‌های مستمری که رژیم صهیونیستی ایالت متحده آمریکا اتحادیه اروپا بر‌ضد مقاومت اسلامی تدارک دیده است این مصوبه مبنایی برای اقدامات و گام‌های بعدی سیاسی حقوقی و امنیتی خواهد شد که در نهایت ممکن است به یک اقدام نظامی تجاوز‌کارانه اسرائیلی منتهی شود بنابراین اگر مقدماتی که براساس این مصوبه مدنظر است غرب و رژیم صهیوینستی است محقق شود تا سال میلادی جدید باید شاهد یک اقدام مشخص رژیم صهیونیستی بر علیه لبنان یا غزه و یا پرونده سوریه باشیم.
 
وی با بیان اینکه شیمون‌پرز بعنوان رئیس رژیم صهیونیستی این مصوبه را خدمت به انسانیت می‌داند اظهار داشت: انسانیت از نگاه رژیم صهیونیستی کشتار و قتل مردم بی‌گناه است.
 
محمدی افزود: بعید نیست پشت این تصمیم اروپایی اقدامات حقوقی دیگری در سطح شورای امنیت اتحادیه اروپا و یا مجموعه ائتلاف غربی و اسرائیلی برای تحت فشار بیشتر قرار دادن حزب‌الله و یا گروه‌های مقاومت در سطح منطقه انجام شود.
/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.