سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاحيه موزه بزرگان دين عنوان شد:

پژوهشگاه تحقيقاتي در حوزه بزرگان دين راه‌اندازي شود

محمد شريف ملك زاده گفت:‌ براي معرفي علما و بزرگان دين به نسل جوان بايد پژوهشگاه تحقيقاتي در حوزه بزرگان دين راه‌اندازي و در حوزه آموزش و پرورش نيز به اين موضوع پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث‌فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "محمدشريف‌ملك‌زاده" رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي صنايع دستي و گردشگري در مراسم افتتاح موزه بزرگان دين كه با حضور جمعي از روحانيون، علما و انديشمندان درارگ آزادي برگزار شد، گفت: با وجود گذشت 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي هنوز هيچ سازمان و نهادي براي زنده نگه داشتن ياد و انديشه بزرگان ديني در قالب مكاني مانند موزه اقدام نكردند.

وي افزود: نسل جوان ما بايد با انديشه‌هاي علما و بزرگان ديني آشنا شود و افتتاح اين موزه مي‌تواند كمك بزرگي به شناسايي بزرگان دين به نسل‌هاي بعدي باشد. 

"ملك‌زاده" تصريح كرد: براي اين نام موزه را براي موزه علما و بزرگان دين انتخاب كرديم تا در سطح جهان بيشتر شناخته  شود و اهميت آن بيشتر ‌شود. 

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي بيان كرد: نسل‌هاي آينده براي اينكه با تفكر اسلامي و مرجعيت آشنا شوند بايد گذشته مرجعيت را بشناسند و تنها نبايد درايام خاص به معرفي اين بزرگان پرداخت. 

وي اظهار داشت: بايد پژوهشكده‌هاي ديني براي علما و بزرگان دين راه‌اندازي شود تا بتوانيم نسل‌هاي آينده را با شخصيت و خدمات ارزنده‌ي اين بزرگان آشنا كنيم. 

"ملك‌زاده" تصيريح كرد: در حوزه آموزش و پرورش بايد كتاب‌هاي درسي به اين موضوع بپردازند و الفباي دين داشته باشيم. 

معاون رئيس جمهور بيان كرد: حتي در مراكز آموزشي و پژوهشي و دانشگاه‌ها بايد يك واحد درسي به معرفي علما و بزرگان دين بپردازد. 

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين "اديب يزدي" افزود: عنوان موزه نبايد براي علما و بزرگان دين استفاده شود كلمه موزه مشمئز كننده بوده و شأن علما و بزرگان بسيار بالاتر بوده است. 

وي تصريح كرد: پيشنهاد من به سازمان ميراث‌فرهنگي اين است تا كلمه جديدي براي آن انتخاب كنند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.