سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور مبنی بر حذف کنکور؛

دانشگاه پیام نور در انتظار تصویب نهایی حذف کنکور از سوی کار گروه ماده 4

در پی انتشار خبر حذف کنکور کارشناسی پیام نور مسئولین این دانشگاه منتظر اعلام نظر نهایی از سوی کار گروه ماده 4 پذیرش دانشجو هستند.

دکتر حسامی قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات حذف کنکور کارشناسی پیام نور گفت: در دوره جدید دانشگاه پیام نور از اهداف اصلی این دانشگاه حذف کنکور بوده است بنابراین دانشگاه پیام نور نقش عمده ای را در حذف کنکور داشته است.
 
وی افزود: از سال گذشته این امکان فراهم شد و با هماهنگی که با وزارت علوم صورت گرفت 50 درصد رشته محله های دانشگاه پیام نور بدون کنکور و از دفترچه سازمان سنجش خارج شد.
 
حسامی تصریح کرد: طی یکماه گذشته وزارت علوم بحث حذف کنکور دانشگاه پیام نور در کلیه رشته ها را مطرح کرد که ما هم اعلام آمادگی کردیم و در حال حاضر این اتفاق هنوز تصویب نشده و ما منتظر تصویب نهایی کار گروه هستیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا قبل از تصویب نهایی این خبر از سوی دانشگاه پیام نور اعلام شد گفت: شاید به حدی این خبر خبری خوش بوده که تصمیم به اعلام آن گرفته شد ولی حقیقت امر این است که ما خبر اعلام آمادگی خود را مطرح کرده ایم و به هر حال دانشگاه پیام نور رسماً تصمیم به این کار گرفته و باید توجه داشت که مهم دستگاه برگزار کننده مجری است که اعلام آمادگی بکند چرا که قانون و قانونگذار طبیعتاً به دنبال این است که این شرایط را برای کشور فراهم بکند تا جوانان بدون دغدغه و استرس کنکور در رشته های مورد علاقه فرد تحصیل کنند.
 
حسامي گفت: ما آمادگی حذف کنکور در تمام رشته های پیام نور را داریم و تقسیم نهایی با وزارت علوم است که شاید به دلیل وجود معذورات این تعدا را کاهش دهد./س
برچسب ها: پیام ، نور ، کنکور ، حذف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.