سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به مادران؛

کمبود کلسیم در یک قدمی کودک شماست

اغلب کودکان از خوردن شیر و لبنیات امتناع می ورزند و این در صورتی است که تنها شیر تأمین کننده کلسیم بدن کودکان محسوب نمی شود.

محمد حسین سلطانزاده، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانیکه در مورد رژیم غذایی کودکان صحبت می شود اکثر والدین به میزان چربی و کالری مواد غذایی فکر می کنند و توجه کمتری نسبت به ویتامین ها دارند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مینرال های موجود در مواد غذایی کودکان کلسیم است که این ماده معدنی نقش مهمی در ساختار اسکلتی و استخوانی کودک دارد.

سلطانزاده تصریح کرد: متأسفانه اغلب کودکان به میزان لازم کلسیم برای رشد استخوان دریافت نمی کنند.

وی افزود: براساس استانداردهای جهانی میزان دریافت کلسیم در سنین مختلف متفاوت است به طوریکه کودکان 1-3 سال 2 لیوان شیر کودکان 4-8 سال 3 لیوان شیر و نوجوانان بین 18-9 سال 1300 میلی گرم معادل 4 لیوان شیر را می بایست در طول روز دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: شیر سویای غنی شده، آب پرتقال غنی شده با کلسیم، لوبیا سفید پخته شده، انجیر خشک، اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، ماهی سالمون و ساردین، سبزیجات تیره برگدار حاوی کلسیم هستند که بهترین منبع کلسیم برای کودکان مصرف شیر و لبنیات است.

وی در خاتمه افزود: اگر کودکان از لبنیات استفاده نکنند به سختی می توان فهمید که آیا میزان کلسیم دریافتی آنها توسط غذاهای دیگر جبران شده یا نه؟/ح

برچسب ها: کلسیم ، ویتامین ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.