سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت چین و "تاجیکستان" در اکتشاف نفت

روساي دو کشور چين و "تاجيکستان" پس از پايان مذاکرات سياسي-اقتصادي‌ قصد دارند در پروژه‌های انرژی اين کشور سهم فعال تری نسبت به گذشته داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  روساي دو کشور چين و "تاجيکستان" پس از پايان مذاکرات سياسي-اقتصادي‌قصد دارند در پروژه‌های انرژی اين کشور سهم بهتر و بيشتري نسبت به گذشته داشته باشند.

همچنین مجتمع ملی نفت و گاز چین اعلام کرده است در کار‌های جستجو و استخراج فراورده‌های نفت و گاز در قسمت‌های جنوب و غرب "تاجیکستان "بصورت فعال مشارکت خواهد کرد.

طبق توافقات حاصل‌شده، فعالیت شرکت مذکور در" تاجیکستان" در همکاری با شرکت کانادایی «تیتس پیترالوم» و شرکت فرانسوی «تاتل» فعالیت خود را انجام خواهد داد.

فعالیت این شرکت چینی در حالی است که "امامعلی رحمان" در جریان سفر به این کشور تاکید کرد، همکاری مجتمع ملی نفت و گاز چین با "تاجیکستان" باید با روح مشارکت استراتژی دو کشور همخوانی داشته باشد.

بنابر آمار رسمی، چین از شرکای اصلی تجاری" تاجیکستان" بوده و مبادلات کالا بين اين دو کشور در سال گذشته ميلادي بيش از 2ميليارد دلار بوده است .

همچنین بنابراین آمار، سرمایه چین هم‌اکنون ۴۰ درصد از سرمایه‌های واردشده به اقتصاد" تاجیکستان" را تشکیل می‌دهد.

چندی پیش نیز یک شرکت نفتی انگلیس در بیانیه‌‌ای اعلام کرد، "تاجیکستان "ذخائر نفت و گاز بسیاری دارد که بطور قابل توجهی بیشتر از ذخایر باقیمانده منابع نفتی در دریای شمال است.

وی این ذخایر طبیعی را بطور بالقوه «بسیار عظیم» خوانده بود.
 
 
انتهاي پيام/
 
منبع:فارس
برچسب ها: تاجیکستان ، چین ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.