سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم:

باید به صورت خاص و با سرعت بیشتر از معمول به مباحث دریا پرداخت

با توجه به استعدادهای موجود در کشور باید به صورت خاص و با سرعت بیشتر از معمول به مباحث دریا پرداخت.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛حسین نادری منش معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در پانزدهمین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهش ساحلی و دریایی که در سالن همایش های موسسه ملی اقیانوس شناسی برگزار شد طی سخنرانی گفت: مباحث دریا یکی از مباحثی است که بسیار مورد غفلت قرار گرفته و این درحالی است که سه چهارم کره زمین مشاء به دریا است.

وی افزود: امروزه از بسیاری از ساحل های کشور ما می توان هم استفاده گردشگری و هم دریایی است و این در حالی است که این امر صورت نمی گیرد، وباید به صورت خاص و با سرعت بیش از معمول به مباحث دریا پرداخته شود.

وی افزود: البته ما در زمینه دریایی رشد خوبی داشته ایم اما به مرحله ایده آل نرسیده ایم و انتظار می رود که توجه بیشتری به این مسئله شود چنانچه درسال 81 و 82 سند چشم انداز طراحی شده و در کنار آن نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است.

نادری منش تصریح کرد: بر اساس سند تحول آمایش آموزش عالی که شکل گرفته است یکی از کارگروه های آن کارگروه علوم دریایی بود، که این سند علم دریایی نیز براساس آمایش محور در چارچوب سند کلان درسطح منطقه بیان شده است.

وی با توجه به اینکه هم اکنون در زمینه تولید دانش حرف اول را در منطقه می زنیم و باید در زمینه فناوری نیز این رشد را داشته باشیم اظهار داشت: گام بعدی ما براساس اقتصاد مبتنی بر دانش است که باید صورت گیرد.

ناردی منش تصریح کرد: در خصوص سند دریایی کشور خوب عمل کرده ایم و باید در زمان مناسب و موقعیت خوبی این بحث شکل گیرد./ع2
برچسب ها: آموزش ، دریا ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.