سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنها 60 درصد از مبتلایان به فشار خون برای درمان اقدام می‌کنند

بالغ بر 20 درصد ار مبتلایان به فشار خون از وضعیت بیماری خود مطلع نیستند و از آنان تنها 60 درصد برای درمان اقدام می‌کنند و از این گروه‌ها نیز تنها 45 درصد موفق به کنترل فشار خون می‌شوند.

دکتر منصور گتمیری‌، معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بررسی‌های به عمل آمده بالغ بر 20 درصد از مبتلایان از وضعیت بیماری خود مطلع نیستند و از آنها تنها 60 درصد برای درمان اقدام می‌کنند و از این گروه نیز تنها 45 درصد موفق به کنترل فشار خون می‌شوند.

وی گفت: بی‌علامت بودن فشار خون به این وضعیت دامن می‌زند و عوارض ایجاد شده تشدید می‌شود از این جهت ارتقاء آگاهی عمومی برای توجه بیشتر به فشارخون‌ برای تشخیص بهتر و مشارکت بیماران در درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

گتمیری‌ تصریح کرد: آگاهی عمومی نه تنها در مورد تشخیص و مشارکت غیر دارویی و پذیرش درمان فشارخون‌ مهم است بلکه در موفقیت هر یک از ملاحظات دارویی و غیر دارویی برای درمان فشارخون‌ بحث آگاهی مشارکت بیماران بحث مهم است.

وی خاطر نشان کرد: بحث آموزش چه به لحاظ آموزش پایه و اثر آن بر فشار خون و عوارض آن و چه آموزش تخصصی گروه‌های پزشکی برای درمان منظم علمی و دقیق فشارخون‌ در این بیماری اهمیت بسیاری دارد./ح


برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، قلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.