باشگاه خبرنگاران - اندرو استانتون برخلاف براد بيرد («ماموريت غير ممكن4») تجربه ساخت يك فيلم زنده براي يكي ديگر از مغزهاي متفكر كمپاني پيكسار چندان خوشايند نبود. احتمالا شكست سنگين «جان كارتر» در سال گذشته با بيعلاقگي اندرو استانتون نسبت به فناوري سه بعدي، بيارتباط نيست.
«شخصا از طرفداران پروپا قرص سه بعدي نيستم. هيچ وقت خودم به تماشاي فيلمهاي سه بعدي نميروم، هرچند كه با ساخت آنها مخالفتي هم ندارم. اما معتقدم بايد كسي كه چنين فيلمهايي را بسازد كه واقعا به اين مقوله علاقه مند است خوشبختانه پيكسار پر است از چنين افرادي و همين باعث ميشود كه فيلمهاي خودمان را بارها و بارها ببينيم.»
دارن آنوفسكي
كارگرداني كه با ساخت فيلمهاي همچون «مرثيهاي براي يك رويا»، «سرچشمه» و «قوي سياه» طرفداران زيادي براي خودش در ميان منتقدين و علاقه مندان به سينما پيدا كرده اخيرا ساخت پروژه بزرگ «نوح» را پشت سر گذاشته است.
«در پروژههاي درست، كاملا با سه بعدي موافقم. مانند هر كس ديگري معتقدم آواتار تجربه فوق العادهاي بوده است. اما اعتقاد دارم كه به دليل استفاده بيش از حد از سه بعدي در هر پروژهاي نوعي سرخوردگي در مخاطب به وجود آمده است. شكي نيست كه در آينده كارهاي جالبي در زمينه سه بعدي انجام خواهد گرفت.»
رايان جانسون
سازنده فيلم موفق «لوپر» در تابستان گذشته، يكي ديگر از مشتاغان فناوري سه بعدي به حساب ميآيد.
«تكنولوژي سه بعدي دقيقا مانند زمان رنگي شدن فيلمها از سياه و سفيد، انقلابي براي سينما محسوب ميشود. پرسپكتيو در اين حالت موجب ميشود تا در پايان تماشاي اين نوع فيلمها از فيلمبرداري برجسته بيني راضي و قدردان باشيد.»
كوئنتين تارانتينو
فقط كافي است تصور نيد كه تارانتينو فيلم سه بعدياش را به صورت سه بعدي بسازد.
«آنچه درباره آواتار اهميت زيادي دارد اين است كه تنها يك فيلم نيست. بلكه يك سفر جذاب و بيش از آنكه يك تجربه حسي فوق العاده و كامل است. بعد از تماشاي خانه مومي و جمعه سيزدهم به ساخت فيلم سه بعدي فكر ميكردم اگر موضوع مناسبي براي آن پيدا كنم، مثلا اگر قرار بود فيلمهاي پيل رو بكش را دوباره بسازم، وسوسه ميشدم كه از تكنيك سه بعدي استفاده كنم./ي2
منبع: ماهنامه دنياي تصوير.