سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفيعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مؤسسين سازمان‌هاي مبارزه با سلاح شيميايي توليدکنندگان اصلي آن هستند

يک کارشناس سياست خارجي با اشاره به استفاده غرب از سلاح‌هاي شيميايي در منطقه عليه ساير کشورها، گفت: : متاسفانه کشورهايي که خود مؤسس سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي هستند به توليد و تکثير سلاح‌هاي شيميايي و اتمي عليه جوامع مختلف مي‌پردازند.

"نوذر شفيعي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه امروزه سلاح‌هاي شيميايي به صورت قانوني و غير قانوني عليه انسان‌هاي بيگناه به کار گرفته مي‌شود، گفت: استفاده از سلاح‌هاي شيميايي امري مذبوح و ناپسند بوده لذا کاربرد آن توسط هر شخص بايد محکوم شود.
 
وي با تاکيد براينکه سازمان‌هاي بين‌المللي همواره استفاده از سلاح‌هاي شيميايي عليه کشورهاي منطقه را ممنوع و خلاف موازين بين‌المللي اعلام مي‌کنند، افزود: متاسفانه کشورهايي که خود مؤسس سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي هستند، به توليد و تکثير سلاح‌هاي شيميايي و اتمي عليه جوامع مختلف مي‌پردازند.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به بحران داخلي سوريه و تنش‌هاي اخير در عراق، خاطر نشان کرد: قدرت‌هاي بزرگ در منطقه که خود را مدعي حقوق بشر دانسته و همچنين هرگونه استفاده از سلاح‌هاي شيميايي را منع مي‌کنند  به استفاده از اين سلاح‌هاي کشنده و شيميايي در جنگ‌هاي داخلي کشورهاي منطقه همچون سوريه و عراق پرداخته و آن را عليه مردم بي‌گناه به کار مي‌گيرند.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: سلاح ، شیمیایی ، منطقه ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.