جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استفاده از بمب‌های شیمیایی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس علیه ملت ایران و رزمندگان نهایی‌ترین حماقت صدام و سپاه کفر او بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سردار غلام‌عسگر کریمیان در مراسم گرامیداشت هشتم تیر سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در اردبیل اظهار داشت: صدام حسین با همکاری کشورهای آمریکایی و اروپایی مجهز به جدیدترین و مدرن‌ترین سلاح‌های شیمیایی بود که در حرکتی ناجوانمردانه و غیرانسانی از این بمب‌ها علیه مردم ایران و ساکنان مناطق مرزی استفاده کرد تا اوج قساوت و سنگ دلی خود را به نمایش بگذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: صدام در اولین حمله شیمیایی خود به کشورمان 23 بهمن ماه 59 دهلاویه را مورد هجوم و یورش خود قرار داد که در این جنگ نابرابر بسیاری از زنان و مردان ما آلوده شده و به شهادت رسیدند.

سردار کریمیان خاطر نشان کرد: دشمن در دومین حمله شیمیایی گسترده خود هفتم تیرماه سال 66 سردشت را مورد هجمه و حمله واقعی قرار داد تا بار دیگر ثابت کند که در این جنگ نابرابر سبوعیت او بر انسانیتش برتری دارد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اضافه کرد: در جنگ هشت ساله صدام و یاران بی‌دین او بیش از 300 حمله شیمیایی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و امروز در سایه این حملات ناجوانمردانه بسیاری از زنان، مردان و انسان‌های شریف به سختی نفس کشیده و همچنان می‌توان خس خس نفس آنها را به خوبی حس کرد.

وی بیان کرد: قطعاً امروز صدام حسین و همراهان جنایتکار او در پیشگاه خداوند در برابر این همه جنایت و رفتارهای غیر انسانی شرمسار هستند و پاسخی برای دفاع از عملکرد سخیف خود ندارند چرا که هنوز هم با گذشت دو دهه از پایان جنگ بسیاری از جانبازان شیمیایی توان حرکت و صحبت کردن ندارند.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان یادآور شد: امروز نیز جنایتکاران روزگار بدون اینکه منعی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های خطرناک برای خود قائل شوند به شدت طرفدار استفاده از این بمب‌های خطرناک هستند و فقط به ظاهر خود را حامی مردم و حقوق بشر می‌دانند و در نقطه مقابل آن به هر دسیسه‌ای دست می‌زنند تا از این سلاح‌ها علیه بشریت استفاده کنند.

سردار کریمیان در ادامه گفت: جای تعجب این جاست که با وجود اذعان به تولید و ذخیره‌سازی صدها کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی آنها ایران را متهم به تولید سلاح هسته‌ای می‌کنند در حالی که کشورمان یکی از کشورهای قربانی در این هجوم بی‌رحمانه است که هیچ وقت حادثه تلخ بمباران حلبچه، سردشت و دهلاویه از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

وی افزود: دنیای غرب امروز در حالی به کشورهای جهان سوم توصیه می‌کند که از فکر تولید سلاح شیمیایی و هسته‌ای بیرون بیایند در حالی که خودشان بزرگ‌ترین انبار تولید و ذخیره این سلاح‌ها را دارند که کوچک‌ترین حرکت آنها می‌تواند دنیا را به آتش بکشد/س.

برچسب ها: اردبیل ، استفاده ، بمب ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.