گلوبال ریسرچ در تازه ترین مقاله خود با اشاره به بحران سوریه می نویسد : نسل های آینده قطعا از بحران کنونی سوریه به عنوان نمونه ای از "واقعه ای " کاملا دروغ به تعبیر سیاستمداران سلطه جوی غربی، رسانه ها و تقویت معنوی و سیاسی مخالفان یاد خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز تحقیقاتی "گلوبال ریسرچ"، با وجود مخالفت ها و سنگ اندازی های آشکار در نشست "گروه 8" نسبت به  موضع روسیه در قبال بحران سوریه؛ گفتگو ها در نهايت به پيروزي روسيه و توافق بر خواسته هاي  "پوتين" انجاميد. 
رهبران غربي بايد واقعيت را مي پذيرفتند و "پوتين" بسيار جدي بر موضع خود ايستاد: هيچ راه قانوني براي بركناري "بشار اسد" وجود ندارد. نشست "گروه هشت" نتوانست هيچ فشارسياسي را بر "اسد"وارد نموده و ادعاي استفاده از سلاح شيميايي عليه مخالفان را اثبات نمايد. حتي نتوانست نظرمثبت روسيه را براي تائيد اقدامات بيشتر "شوراي امنيت سازمان ملل" در حمايت از مخالفان سوري  جلب نمايد.
جاي هيچ شكي نيست كه تعهد "ولاديمير پوتين"‌به گردهم آوردن  تمام طرفين منازعات دور ميز مذاكره در "ژنو" آن هم بدون هيچ قيد و شرطي به علاوه پاسخ هاي صريح وي طي كنفرانس مطبوعاتي اش با نخست وزير انگليس "ديويد كامرون"  تاثير مثبتي را برجامعه مدني غرب و مردم لندن گذارده است. 
ديدگاه "پوتين " با اكثر اعضاي پارلمان انگليس- محافظه كاران و كارگران- هم سو است. آنها نيز عاجزانه از "كامرون" خواسته اند كه هر گونه ارسال سلاح به مخالفان سوري را بدون تائيد اعضاي پارلمان متوقف نمايد.
"جرالد وارنر " از روزنامه "اسكاتس من" يكشنبه گذشته در يادداشتي نوشت كه پوتين به طرز چشم گيري در غرب و به دليل نگرش اش در دفاع از اصول قوانين بين المللي و بويژه بحران سوريه تحسين مي شود.
بسياري تاكيد دارند و اين مسئله را با دليل و مدرك اثبات نموده اند كه شبكه هاي مرتبط با القاعده بر شورشيان مخالف اسد چيره شده اند و بسیاری از نیروهای خود را از غرب جذب می کنند .  براي مثال چند روز پيش رئيس دفترضد-اطلاعات آلمان "هنس جورج ماسن" به روزنامه "رينيشه پست" گفت در حدود 20 مظنون جهادي اخيرا از سوريه به آلمان بازگشته اند. این در حالی است که  در 8 ماه گذشته بيش از 60 تن با ادعاي "مبارز مقدس" آلمان را ترك كرده و به گروه مخالفان سوريه پيوسته اند. وي اين مسئله را بسيار نگران كننده دانست.
ميزان ظلم و قساوت هاي اين افراطيون –كه خود را "مبارزان مقدس" مي خوانند-  عليه مردم بي گناه سوريه بي سابقه است. سايت "يو تیوب" از ويديو هاي جنايات آنان سرشار است. در واقع مدارك براي گرد هم آمدن گروه ويژه بين المللي و تحت تعقيب قرار دادن اين جانيان جنگي كافي است.
اما در عوض گروهي كه خود را "دوستان سوريه" مي خوانند، براي حمايت سياسي و نظامي از تروریست ها و مخالفان سوري گرد هم آمده اند. دولت اوباما آشكارا اميدوار است كه اعضای القاعده را به فرماندهي "سليم ادريس" تحت كنترل بگيرد، اما بي فايده بودن چنين انتظاري در جنگ ويتنام به آمريكا اثبات شد. 
كاخ سفيد بر روي خائنان و بي دين هايي سرمايه گذاري مي كند كه حمايت هيچ يك از گروه هاي خاص سوريه برخواردار نبوده و سياست هاي دولت اوباما هيچ نتيجه اي به جز منطقه اي جنگ زده به رهبري يك دست نشانده كه توسط نيروهاي ارتش آمريكا حمايت مي شود، در بر نخواهد ادشت.







برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار