سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی انتشارات سوره مهر؛

واكاوی سنت‌های ایرانی اسلامی در «مجال آه»

«مجال آه»؛ اثر پژوهشی دكتر اسماعیل بنی اردلان است كه وی در این كتاب مجموعه مقالاتی را درباره حوزة تمدن اسلامی ارائه كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، بنی اردلان درباره این كتاب گفت: مقالات این اثر شامل؛ حكایت پردازی و قصه گویی در ادبیات ایران، طنز و خنده در سنت و معانی آن، نمایش ایرانی و پیشنهادهایی درباره آن، اخلاق ایرانی، سنت نقد در تمدن ما و تفاوت بین دعا و نیایش و همچنین بررسی نور در سنت و معماری ایرانی تا زمان ملاصدرا است.
این استاد دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: هدف از نوشتن كتاب «مجال آه»، پرداختن به هویت ملی ماست و از آنجایی كه متأسفانه جوانان ما از سنت و گذشته خود آگاهی ندارند و با مفاهیم غربی خو گرفته‌اند، سعی كردم مجالی را به حوزه تمدن ایران اسلامی اختصاص دهم.
وی با توضیح بخش‌هایی از كتاب به گسست تاریخی در ایران اشاره كرد و گفت: از زمان صفویه تا امروز به دلیل شكست‌هایی كه ایرانیان با غرب داشتند، باعث از دست رفتن خمیرمایه گذشته آن‌ها شده است و برای به دست آوردن آن دارایی‌ها، گذر زمان لازم است.
بنی‌اردلان در پایان اذعان كرد: دلیل اصلی انتخاب «مجال آه» برای كتاب این بود كه تاكنون به دلیل مشغله‌های كاری و تدریس، نتوانستم به صورت مفصل به فعالیت‌های پژوهشی بپردازم به همین دلیل فرصت به دست آمده را عنوان كتاب قرار دادم و در آینده قصد دارم به هنرهایی كه تاكنون به كتاب قرآن مربوط می‌شود بپردازم./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.