سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی انتشارات سوره مهر؛

هفدهمین سفر به گرای 270 درجه

رمان «سفر به گرای 270 درجه» به عنوان پرافتخارترین رمان ادبیات دفاع مقدس توسط سوره مهر به چاپ هفدهم رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، رمان «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» عنوان اثری است از احمد دهقان با موضوع جنگ هشت‌ساله ایران و عراق. این رمان پس از انتشار خود توانست جایزه 20 سال داستان‌نویسی، جایزه چهارمین دوره انتخاب كتاب سال دفاع مقدس و جایزه بیست سال ادبیات پایداری را به دست آورد. 
 
این اثر را باید یكی از زنده‌ترین و ملموس‌ترین و در عین حال منصفانه‌ترین آثار داستانی در توصیف صحنه‌های نبرد هشت ساله علیه دشمن بعثی به شمار آورد. رمانی كه شخصیت‌پردازی ملموس آن در كنار بیان شفاف و قابل لمس صحنه‌های نبرد، این اثر را نه برای مخاطب ایرانی كه برای تمام مردمانی است كه دوست دارند روایتی انسانی و واقعی از جنگ بخوانند، به اثری قابل اعتنا و در خور توجه مبدل كرده است. 
 
دهقان با ادبیاتی تصویری و در عین ‌حال ساده، مخاطب خود را صفحه به صفحه، به دل صحنه‌های نبرد می‌برد و در حد و اندازه‌های یك فیلم مستند او را به هیجان می‌آورد. 
 
این كتاب به دلیل سبك خاص نوشته و روایت عمیق و ویژه جنگ اقبال زیادی به خود جلب داشت و مورد توجه جدی قرار گرفته است. 
 
شخصیت اول داستان نوجوانی است كه امتحانات مدرسه را رها می‌كند تا برای روزهای عملیات خودش را به جبهه برساند و خواننده را به همراه خود به جبهه‌ها و زیر خمپاره و تركش و بمباران می‌برد. 
 
خواننده داستان از یك سو با تصاویری هولناك از پیكر‌های مجروحین و شهدا مواجه می‌شود و از سوی دیگر با شخصیت رزمندگان و طرز رفتار آنها در این موقعیت آشنا می‌شود. 
 
رزمندگان در این كتاب انسان‌هایی زمینی معرفی می‌شوند با تمام ضعف‌ها و قوت‌های یك انسان عادی، انسان‌هایی عادی كه در وقت نیاز كاری غیر عادی انجام دادند و با فداكاری كشور را حفظ كردند. اما افرادی را هم می‌بینیم كه حتی در این موقعیت به چیزی جز راحتی خودشان فكر نمی‌كنند. 
 
این كتاب توسط پال اسپراكمن، نایب رئیس مركز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتجرز امریكا به انگلیسی ترجمه شده و نخستین رمان ایرانی با موضوع جنگ است كه در آمریكا منتشر شده است. 
 
كتاب «سفر به گرای ۲۷۰درجه» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه در قطع رقعی توسط سوره مهر به چاپ هفدهم رسیده است./ي2
برچسب ها: کتاب ، سوره مهر ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.