سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"توليد" 1 ميليون و 100 هزار تني "خرما" در کشور

صادرات ساليانه 140 هزار تني خرماي ايران به کشورهاي کانادا، استراليا، کشورهاي اروپايي و آسيايي سبب ارز آوري بالا براي اقتصاد ما مي شود.

حسين رئيسي، رئيس اتحاديه صادرکنندگان خشکبار ايران (شعبه خوزستان) در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزي به طور متوسط بين 1 ميليون تا 1 ميليون و 100 هزار تن توليد خرماي کشور است که از اين ميزان دو سوم آن مصرف داخل مي شود و يک سوم باقيمانده که در حدود 140 هزار تن مي باشد به کشورهايي از جمله کانادا، استراليا، کشورهاي اروپايي، به طور غير مستقيم آمريکا و تعدادي از کشورهاي آسيايي صادر مي شود به همين خاطر از جمله محصولات ارز آور به حساب مي آيد.

وي در ادامه بيان کرد: خريد توافقي خرماي کشاورزان در دهه 80 سبب رشد 70% در صنعت خرماي کشور شد و خرماي ايران در اکثر مواقع رتبه اول را در بازار هاي بين المللي به خود اختصاص داده است و به همين دليل رقباي اصلي نيز در اين بازار اعم از کشورهاي مصر، عربستان، تونس و پاکستان دارد.

رئيسي اذعان کرد: با زير کاشت بودن 6 استان گرمسير از جمله خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و سيستان و بلوچستان تنوع 10 الي 15 نوعي خرما را داراست.

وي در پايان با ابراز خوشحالي درباره خرماي توليد امسال گفت: با اميد به خداوند تابستان امسال از بيشترين و با کيفيت ترين خرما برخوردار هستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خرما ، تنی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.