مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان پیش بینی كرد:امسال به رغم شرایط اقلیمی نامناسب و كاهش كیفیت و كمیت آب رودخانه ها 175 هزار تن خرما از سطح نخلستان های استان خوزستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ حلیم كوتی اعلام كرد : سطح نخلستان های استان خوزستان 42 هزار و 195 هكتار است كه از این سطح 31 هزار و 213 هكتار بارور و 10 هزار و 982 هكتار بصورت نهال می باشد.

وی متوسط عملكرد خرمای استان را در هر هكتار 5 هزار و 551 كیلوگرم ذكر كرد و گفت : شهرستان های شادگان ،آبادان ،اهواز ،خرمشهر ،بهبهان و ماهشهر بیشترین میزان سطح زیر كشت و تولید را در استان دارا می باشند.

كوتی افزود : در استان خوزستان حدود یك صد رقم خرما وجود دارد كه در حال حاضر بیشترین تولید مربوط به ارقام استعمران ،برحی ،بریم ،كبكاب ،زاهدی و گنطار می یاشد.

مدیر باغبانی میزان تولید خرما را در سال گذشته 173 هزار تن ذكر نمود و گفت : از این میزان 43 هزار تن شامل خارك ،رطب و خرما مصرف داخلی ،19 هزار تن بصورت غیر قابل مصرف خوراكی بوده و به مصرف خوراك دام رسید و 110 هزار تن مازاد قابل صادرات برای داخل و خارج كشور بوده است.

وی با بیان این مطلب كه در سال زراعی 90-89 استان خوزستان از لحازظ تولید خرما و صادرات رتبه ی اول را در سطح كشور به خود اختصاص داده است افزود: در سال زراعی گذشته استان خوزستان با تولید 173 هزار تن و صادرات 60 هزار تن خرما به خارج از كشور رتبه نخست را در سطح كشور از آن خود نموده است. /س
برچسب ها: تولید ، خرما ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.