سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمانی دو جلدی از نویسنده «جاده جنگ»؛

«از عشق آباد تا عشقاباد» منتشر می‌شود

كتاب «از عشق آباد تا عشقاباد» نوشته منصور انوری به ایستگاه سوره مهر رسید و قرار است از سوی این ناشر به زودی منتشر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، منصور انوری درباره كتاب «از عشق آباد تا عشقاباد» گفت: این كتاب به موضوعاتی چون زیارت، شفا، مسائل سیاسی و حضور متفقین می‌پردازد. همچنین در پیرنگ این داستان به وقایع بعد از 15 خرداد، ساواك و مبارزان انقلاب اسلامی اشاره شده است.
وی در ادامه افزود: این كتاب در چهار فضای زمانی متفاوت سپری می‌شود. ماجرای اصلی آن بر اساس یك داستان واقعی است كه در ایران در حوالی دهه 40 شمسی رخ داده است.
انوری درباره داستان اصلی این كتاب گفت: فرزند یكی از اعضاء حزب كمونیست تركمنستان دچار سرطان می‌شود و پزشكان از وی قطع امید می‌كنند. اما پدربزرگ این كودك كه از قضا در دهه 20 شمسی به همراه ارتش سرخ در مشهد حضور داشته و شاهد شفای بیماری در حرم امام رضا (ع) بوده است تصمیم می‌گیرد تا به همراه این كودك به ایران سفر كند. پدر كودك به دلیل اعتقادات كمونیستی با این اقدام مخالفت می‌كند اما پدربزرگ به همراه یكی از دوستانش كودك را به طور مخفیانه وارد ایران می‌كنند. در مسیر حركت آنها به سوی مشهد، این كودك و پدربزرگ شناسایی می شوند و مجبور به ترك ایران می شوند و...
وی در مورد استنادات این واقعه تاریخی گفت: استواری كه در اوایل دهه 40 شمسی رئیس پاسگاه مرزی باجگیران بود، این داستان را به یكی از دوستانم تعریف كرده بود. حتی چندی پیش نیز قرار بود سریالی در این باره ساخته شود.
نویسنده كتاب «جاده جنگ» گفت: این رمان نزدیك به 800 صفحه است و قرار است در دو جلد از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شود. این رمان رتبه دوم رمان انقلاب را بدست آورد و امیدوارم این كتاب هر چه زودتر منتشر شود و در جایزه جلال شركت داشته باشد.
گفتنی است، منصور انوری در چهارمین دوره جایزه جلال آل احمد با رمان «جاده جنگ» توانست، عنوان رمان برگزیده سال 1390 این جایزه گرانقیمت را از آن خود كند./ي2
برچسب ها: کتاب ، جاده جنگ ، عشق آباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.