سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به انتخاب محمدرضا سرشار؛

مجموعه ۷ جلدی «قصه‌های انقلاب» منتشر می شود

مجموعه هفت جلدی «قصه‌های انقلاب» به انتخاب و گردآوری محمدرضا سرشار از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، محمدرضا سرشار؛ نویسنده و منتقد ادبی، درباره این مجموعه گفت: این مجموعه گردآوری داستان‌های كوتاه 20 نویسنده برای گروه سنی نوجوانان است.

این نویسنده افزود: در این مجموعه تمامی داستان‌هایی كه درباره انقلاب اسلامی نوشته شده بودند و از نظر ادبی و ساختاری حرفی برای گفتن داشتند، در طی سال‌های پس از انقلاب جمع‌آوری و برای این مخاطبان ارائه شده است.
وی با بیان اینكه داستانی را نمی‌توان یافت كه در مورد انقلاب نوشته شده باشد و از نظر ادبی هم حائز اهمیت باشد و در این مجموعه آورده نشده باشد، ادامه داد: در این هفت مجلد حدود 35 داستان كوتاه از 20 نویسنده گردآوری شده است. پنج مجلد از این مجموعه پیش از این در دهه 70 منتشر شده بود كه الآن بعد از 15 سال تجدید چاپ می‌شوند. دو جلد دیگر نیز به این مجموعه افزوده شد كه برای اولین‌بار منتشر خواهد شد.
سرشار در ادامه به جلدهای تازه‌چاپ از مجموعه «قصه‌های انقلاب» اشاره كرد و یادآور شد: این مجلدها كه در سلسله مذكور به عنوان چهارمین و هفتمین كتاب تعریف شده‌اند، «امام می‌آمد» و «نوشته روی دیوار» نام گرفته‌اند. در «نوشته روی دیوار» داستان‌هایی با عناوین «تفنگ» نوشته محمدرضا بایرامی، «سنگ و شیشه» اثر مصطفی خرامان، «شبی برای شعارنویسی» نوشته هاجر زمانی، «عكس» اثر غلامرضا آبروی و «نوشته روی دیوار» نوشته سیدناصر هاشمی ارائه شده است. همچنین در مجموعه «امام می‌آمد» داستان‌هایی با اسامی «امام می‌آمد» نوشته بهار طائرپور، «یكی از همین مردم» اثر وجیهه علی‌اكبری سامانی، «مرد پریشان» نوشته احمد عربلو، «شب‌های حكومت نظامی» اثر خسرو آقایاری و «اعلامیه» نوشته مهدی كردفیروزجایی گردآوری شده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.