مراسم اختتامیه دومین جشنواره مادران قصه گو 21 اسفند با تجلیل از حجت الاسلام راستگو، عذرا وکیلی و محمدرضا سرشار در سالن همایش های میلاد برگزار می شود.

به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این مراسم که با حضور امیر خوراکیان رئیس این سازمان و جمعی از فعالان عرصه داستان نویسی و قصه گویی برگزار می شود، از شش مادر قصه گوی برگزیده پایتخت در دو سطح مقدماتی و تخصصی تجلیل خواهد شد. همچنین در این مراسم از 24 نفر قصه گوی برگزیده از مناطق بیست و دوگانه تهران نیز تقدیر می شود.
 
در این دوره از جشنواره مادران قصه گو بیش از پنج هزار مادر تهرانی در کارگاه های مقدماتی قصه گویی و بیش از یک هزار مادر در کارگاه های تخصصی شرکت کرده بودند که در نهایت 48 نفر به مرحله نهایی داوری جشنواره راه یافتند.
 
این گزارش می افزاید، تعریف قصه، ضرورت قصه‌گویی، سابقه این مقوله در ایران و جهان، بسط داستان، معیارهای قصه خوب، ویژگی‌های قصه‌گوی خوب، لحن و زبان قصه، به کارگیری توأمان بیان و بدن، تعامل با مخاطب، کنترل روند قصه گویی و هدایت صحیح مخاطب و بهره گیری از ابزارهای جانبی از جمله سرفصل های آموزشی در کارگاه های مقدماتی قصه گویی بوده است.  
 
همچنین طراحی ورودی و خروجی داستان، توجه به عامل تعامل با مخاطب در طراحی‌ها، ارائه نمونه های تصویری، استفاده از عنصر غافلگیری در طراحی ها، شناخت ابزار وجودی و نحوه بهره مندی از آن در بیان قصه، آشنایی با سبک های قصه گویی و شناخت و بهره گیری از ابزارهای مکمل برای قصه گویی از جمله سرفصل های آموزشی در کارگاه های تخصصی بود.  
 
بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه دومین جشنواره مادران قصه گو ساعت 18:30 روز دوشنبه 21 اسفندماه در سالن همایش های میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار