سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری در تغذیه کودکان، از سرمایه گذاری های پربازده است

تغذیه کودکان از دوره کودکی باید مورد توجه والدین قرار گیرد که با سرمایه گذاری در تغذیه آنها بازدهی جزء سلامتی در آینده شان نخواهد داشت.

مظهری، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: باید از نظر روحی به افراد چاق کمک شود چون افراد چاق مکن است لباس مورد نظر و اندازه خود را پیدا نکنند و باعث تضعیف روحیه شان می شود.

وی افزود: افسردگی و چاقی خاصیت هم افزایی دارند و هر چه فرد چاق تر می شود از ایرادهای دیگران در رابطه با چاقی او، وی را افسرده تر خواهد کرد و همچنین وقتی فرد افسرده است در گوشه ای از خانه مشغول به استراحت و تناول است.

وی عنوان کرد: البته چاقی با جنبه های ژنتیکی محیطی اقتصادی روانی پدیدار می شود و تاثیر روان بر روی تضعیف اراده فرد بسیار فراوان است.

وی خاطرنشان کرد: چاقی یک مرض خزنده است  که زمینه ساز بیماری متابولیکی و بیماری های مزمن از جمله چربی خون فشار خون است که از بدخوری، زیاده خوری و سریع خوری به این مرض دچار خواهیم شد.

وی اظهار کرد: اگر تا الان روی کودکان سرمایه گذاری می شد چاقی و پوکی استخوان حمله های مغزی و قلبی از دهه های چهار و پنج به دهه های دو و سه رسیده است./ح

برچسب ها: تغذیه ، کودک ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.