شایعترین بیماری های گوارش کودکان مورد بررسی قرار می گیرد

شایعترین بیماری های گوارشی کودکان در هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان که اول خرداد در انستیتو تحقیقات تغذیه برگزار می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر غلامرضا خاتمی رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تا كنون بيش از 200 نفر براي شركت در اين همايش ثبت نام کرده‌اند.

 محوریت این کنگره  بیشتر بر روی بیماری‌های شایع گوارشی کودکان است که از میان آنها می‌توان به آلرژي غذايي، تغذيه كودكان، سوءتغذيه، اسهال، دل درد، ریفلاكس، كوليت و ناراحتي‌هاي كبدي اشاره كرد.

وی گفت: متخصصان کودکان، گوارش، گوارش و کبد کودکان، داخلی، پزشکان عمومی، متخصصان تغذیه  می‌توانند در این همایش شرکت کنند. اساتيد فوق تخصص گوارش از تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي کشور در این همایش حضور مي‌يابند و شركت كنندگان را از تجربيات خود بهره‌مند مي‌كنند.

خاتمی اظهار کرد: رفلاکس يک پديده فيزيولوژيک است که به صورت طبيعي به خصوص در کودکان به وجود مي آيد و ممکن است که غذاي خارج شده از معده کودک با فشار وارد دهان او شده و خارج گردد و سپس به معده بازگردد.رفلاکس مي تواند در برخي موارد نشان از بيماري کودک باشد ، علايم رفلاکسي که نشان از بيماري در کودک است شامل ؛ بي قراري ، رفلاکس مکرر ، غلت شبانه ، آب ريزش از دهان ، سرفه هاي پي در پي ، خس خس شبانه سينه کودک و در سنين بالاتر ، درد پشت ناحيه جناقي است همچنين اين نوع رفلاکس باعث مي شود تا کودک وزن نگرفته و از خوردن شير امتناع ورزد.


از برگزاری هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان از تاریخ اول تا سوم خرداد ماه در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور خبر داد.
 
اساتيد فوق تخصص گوارش از همه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ايران در این همایش حضور مي‌يابند و شركت كنندگان را از تجربيات خود بهره‌مند مي‌كنند.

  رئیس انجمن فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان، با بیان اینکه هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان که طی سه روز برگزار می‌شود دارای امتیاز بازآموزی است که هنوز میزان آن از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است، اظهار کرد: متخصصان کودکان، گوارش، گوارش و کبد کودکان، داخلی، پزشکان عمومی، متخصصان تغذیه می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

رفلاکس يک پديده فيزيولوژيک است که به صورت طبيعي به خصوص در کودکان به وجود مي آيد و ممکن است که غذاي خارج شده از معده کودک با فشار وارد دهان او شده و خارج گردد و سپس به معده بازگردد.

رفلاکس مي تواند در برخي موارد نشان از بيماري کودک باشد ؛ اضافه کرد: علايم رفلاکسي که نشان از بيماري در کودک است شامل ؛ بي قراري ، رفلاکس مکرر ، غلت شبانه ، آب ريزش از دهان ، سرفه هاي پي در پي ، خس خس شبانه سينه کودک و در سنين بالاتر ، درد پشت ناحيه جناقي است همچنين اين نوع رفلاکس باعث مي شود تا کودک وزن نگرفته و از خوردن شير امتناع ورزد./ع2
برچسب ها: گوارش ، پزشکی ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار