سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هسته مطالعاتي "سازمان صنعت، معدن و تجارت" استان البرز شكل گرفت

نخستين جلسه هسته مطالعاتي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با هدف تعيين اولويت هاي پژوهشي سازمان برگزار و محورهاي اصلي جهت فرآهم آوردن امكان فعاليت هاي پژوهشي و مطالعاتي در اين سازمان مشخص گرديد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ معاون امور صنايع و معادن سازمان در اين جلسه فعاليت هاي هسته مطالعاتي را در راستاي فعاليت هاي موسسه مطالعات و پژوهشهاي بازرگاني و صنعتي وزارت صنعت، معدن و تجارت ذكر كرد و گفت: اين هسته با هدف يكپارچه سازي پژوهشهاي علمي و كاربردي در استان البرز و پيرو نيازمنديهاي پژوهشي صنايع مختلف فعاليت خواهد كرد.

افشار فتح الهي در ادامه با تاكيد بر لزوم برنامه ريزي و توسعه ظرفيت هاي پژوهشي در حوزه صنعت، معدن و تجارت افزود: ارتقاء مزيت هاي موجود و ارائه راهبردهاي مشخص جهت توانمندسازي حوزه كسب و كار، هدف مشخصي در راستاي توسعه اقتصادي استان است كه بايد در قالب اولويت هاي پژوهشي به آن توجه كرد.

وي تصريح كرد: اولويت هاي پژوهشي حوزه صنعت، معدن و تجارت حول دو محور مشخص توانمندسازي بنگاه هاي كسب و كار و توسعه فضاي رقابتي و بهبود فضاي كسب و كار هدفگذاري شده و لازم است با بهره گيري از توان دستگاههاي پژوهش محور از جمله هيات هاي علمي دانشگاه ها، مجامع علمي و تحقيقاتي مستقر در استان و...  به سمت آنها حركت كنيم.

فتح الهي، شناسايي حلقه هاي مفقوده زنجيره كسب و كار در استان البرز و زمينه سازي ايجاد، توسعه و ساماندهي شبكه هاي توانمند از جمله خوشه هاي صنعتي، تشكل ها، سازمان هاي مردم نهاد، كنسرسيوم ها و مواردي از اين دست را از اولويت هاي مورد نظر دانست كه مورد توجه خواهند بود.

معاون امور صنايع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز  در پايان طراحي طرح آمايش يكپارچه صنعت، معدن و تجارت را در سطح استان با توجه به عدالت صنعتي و تجاري و همچنين توسعه و ساماندهي زيرساخت هاي لجستيكي، فناوري اطلاعات و تجارت الكترونيك را ديگر اولويت پژوهشي سازمان اعلام و ابراز اميدواري كرد تا با همراهي ديگر دستگاه هاي مسئول در اين حوزه، اهداف پيش بيني شده در بهترين شرايط محقق شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هسته ، مطالعات ، البرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.