رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان البرز گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های صنعتی موجود در این استان نیازمند برنامه‌ریزی ویژه‌ای است .

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، علی مهدوی راه‌های مواصلاتی، خطوط ریلی، منطقه ویژه اقتصادی پیام، مراکز و موسسات تحقیقاتی، امکان دسترسی آسان به پایتخت و نیروی انسانی متخصص و متعهد را از جمله ظرفیت‌های صنعتی منطقه عنوان کرد که نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود و طرح‌های توسعه تدوین شده در چارچوب صنایع استان، گام‌های موثری برداشته شده ولی برای دستیابی به آرمان‌ها باید کمر همت ببندیم و با همکاری دستگاه‌های متولی تمامی موانع را از پیش رو برداریم.

مهدوی گفت: جای خوشبختی است که در استان البرز تمامی مسئولان ارشد به ویژه استاندار دغدغه صنعت و توسعه متناسب آن را دارند که این موضوع وظیفه تک تک کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت را سنگین‌تر و البته انگیزه ما را افزون‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: شاخص‌های گسترش صنعت در سند چشم انداز توسعه به خوبی دیده شده و رسیدن به آنها و حتی پیشروی در رویکردها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان بوده است که در این جهت با علاقمندی کامل از تمامی پژوهشگران، محققین و فعالان صنعتی و تجاری استان دعوت می‌کنیم با لحاظ کردن پارامترهای تعریف شده در البرز، در پیشرفت صنعتی منطقه ما را یاری کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز یادآور شد: بر اساس آمارهای دریافتی، البرز پنجمین استان صنعتی کشور به شمار می‌آید که بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه را در خود جای داده است.

وی، وجود پنج شهرک صنعتی دولتی و خصوصی و چهار منطقه و ناحیه صنعتی با ظرفیت اشتغال بالغ بر 120 هزار نفر همچنین فعالیت بیش از سه هزار واحد صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجوز طرح توسعه شهرک صنعتی اشتهارد، احداث دو شهرک صنعتی اخذ و همچنین مجوز اقدام برای دو شهرک صنعتی دیگر حاصل و به زودی با گذراندن مراحل قانونی وارد عرصه بهره‌برداری خواهند شد.

مهدوی یادآور شد: استان البرز در صنایع غذایی، دارویی، صنایع نوین (High-Tech) و برخی صنایع پایه از جایگاهی ویژه در کشور برخوردار است که در ترسیم آینده درخشان این استان نقش به سزایی خواهد داشت.

وی در مورد پروژه‌های آماده افتتاح بخش صنعت در دهه فجر امسال نیز گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته 28 واحد تولیدی و صنعتی در این ایام وارد چرخه تولید خواهند شد.

مهدوی افزود: در این واحدها امکان اشتغال مستقیم بالغ بر یکهزار و 700 نفر فرآهم شده که امیدواریم با مساعدت و انجام حمایت‌های لازم، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش ظرفیت اشتغال در همه واحدهای صنعتی باشیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.