سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"صنعت قطعه" متاثر از افزایش قیمت مواد اولیه

عضو انجمن قطعه سازان گفت: افزایش قیمت قطعات خودرو طی یک سال گذشته، اجتناب ناپذیر بوده و به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه حاصل شده است.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مواد اولیه وارداتی صنعت قطعه نسبت به سال گذشته رشدی حدود 100درصدی داشته و این امر هزینه تولید را در این بخش به طور چشمگیری افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی نمی توان قیمت خودرو و قطعات را ثابت نگاه داشت ادامه داد: فولاد در سال 88 حدود 600 تومان بوده و اکنون به 1800 تومان رسیده است؛ از سوی دیگر مواد پتروشیمی از یک هزار و 400 به 5 هزار و 400 تومان و مس از 8 هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی نمی توان قیمت تمام شده قطعات را ثابت نگه داشت.

نجفی منش در خصوص ورود شورای رقابت به حوزه قیمت گذاری قطعات و مواد اولیه صنعت خودرو اطهار داشت: در این مورد نمی توان فعلا اظهار نظر دقیقی داشت و باید دید چند ماه آینده شرایط بازار قطعه و مواد اولیه به چه صورت تغییر می کند و آیا نیاز به دخالت شورای رقابت در قیمت گذاری هست یا خیر.

این عضو انجمن قطعه سازان در خصوص حمایت های وعده داده شده از این صنعت گفت: وعده پرداخت تسهیلات حمایتی هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو و به تبع آن پرداخت مطالبات قطعه سازان با گذشت حدود یک سال، هنوز محقق نشده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قطعه ، قیمت ، شورای رقابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.