عضو انجمن قطعه سازان گفت: با اعلام فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، رکود چندماهه ایجاد شده در بازار خودرو و به تبع آن صنایع قطعه سازی از میان رفت.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مزایای ورود شورای رقابت به حوزه قیمت گذاری خودرو گفت: طی چند ماه گذشته وضعیت به گونه ای شده بود که مسئولان در حوزه های مختلف در مورد قیمت خودرو نظر می دادند و این امر صنعت خودرو را دچار سردرگمی ساخته بود.

وی ادامه داد: ورود شورای رقابت به عنوان متولی اصلی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو، انسجام خاصی به این حوزه بخشید و تعیین تکلیف نهایی قیمت گذاری، رکود ایجاد شده در بازار را تا حدود زیادی از بین برد.

نجفی منش تصریح کرد: هرچند ما معتقدیم هیچ سازمانی نباید در قیمت گذاری خودرو دخیل باشد و قیمت ها در این بخش باید به صورت آزاد و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود اما حضور تنها یک متولی خاص بهتر از اظهار نظر چندین فرد مسئول در این زمینه است.

عضو انجمن قطعه سازان با بیان اینکه صنعت خودرو بیش از همه چیز از رکود بازار صدمه می بیند افزود: توقف جریان مالی در این صنعت طی 2 ماه اخیر به بخش قطعه نیز آسیب های جدی رسانده بود تا جایی که قطعه سازان از احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی خود سخن می گفتند.

وی خاطر نشان کرد: اعلام قیمت های جدید تا حدودی رکود بازار را از میان برده اما بازگشت به حالت عادی، گذشت زمان بیشتری احتیاج دارد.

نجفی منش در خصوص مزایای ورود شورا به حوزه قطعه تصریح کرد: این امر در 6 ماه آینده اتفاق خواهد افتاد و باید دید در آن زمان شرایط به چه گونه ای تغییر می کند./س
برچسب ها: خودرو ، رکود ، قطعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار